پاریس فوتو و ساتبیز در کنار هم

پاریس فوتو و ساتبیز در کنار هم

سایت تندیس: مریم روشن فکر

پاریس فوتو و ساتبیز

پاریس فوتو رویدادی بین المللی برای فروش عکس است که به صورت سالیانه در ماه نوامبر در پاریس برگزار می گردد.

امسال ۲۱ امین دوره پاریس فوتو در گراند پالایی برگزار می‌گردد و ۱۹۰ نمایشگاه از ۲۹ کشور جهان در این رویداد حضور خواهند داشت.

همچنین مجموعه‌ای از ۳۲ ناشر که در حوزه عکس کار می‌کنند نیز در بخش کتاب پاریس فوتو امسال به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

پاریس فوتو و ساتبیز بخش دیگری نیز برای نمایش فیلم و ویدئو در نظر گرفته شده  که موضوع اصلی آن «جستجوی پیرامون کاربردهای مختلف و استفاده‌های تصویر» است.

امسال بخش پریزم از پاریس فوتو به آثار عکاسی قطع بزرگ یا لارج فورمت اختصاص یافته.

از دیگر بخشهای پاریس فوتو ۲۰۱۷، می‌توان به سالن هنر چیدمان و سالن آثار کیوریت شده اشاره کرد که در این بخش ۱۴ مجموعه به تماشا گذاشته شده‌اند.

در رویداد امسال کارل راجرفیلد طراح مد به عنوان میهمان افتخاری به ارائه مجموعه عکسی ویژه خواهد پرداخت.

حراج‌خانه ساتبیز نیز در نوامبر امسال در هفته عکس پاریس (پاریس فوتو) مجموعه عکس منحصر به فردی از یک مجموعه خصوصی اروپایی را به حراج می‌گذارد.

این حراج همزمان با فروش سالیانه عکس پاریس فوتو و در پاریس رخ خواهد داد، با ارائه ۱۰۰ قطعه عکس.پاریس فوتو و ساتبیز

از آثار برجسته‌ای که قرار است در این رویداد به حراج گذاشته شود مجموعه‌ای استثنایی از اسطوره عکاسی اروینگ پن است. که امسال بزرگداشت‌های زیادی به مناسبت گذشت یک قرن از تولد او در سرتاسر جهان برگزار گردیده. مجموعه‌ای که ساتبیز قرار است ارائه دهد شامل آثاری از دوران‌های مختلف کاری پن است که همگی دارای همان حس فاخر و دستکاری‌های شخصی برای بروز دادن زیبایی هستند، که ویژگی آثار اوست.پاریس فوتو و ساتبیز

همچنین آثاری از هورست پی هورست پیرامون بدن ایده‌آل انسانی و عکس‌های گیاهان و گل‌های روبرت مپلتروپ و جهان‌های تنهای هلموت نیوتن و اراکی نیز در این حراجی عرضه خواهد شد.

علاوه بر این گلچینی متفاوت از آثار عکاسان امریکایی شامل انسل آدامز، واکر اوانز، روبرت فرانک، ویلیام اگلستون و لی فریدلندر هم در این مجموعه حضور دارند.

پاریس فوتو و ساتبیز

 

نویسنده