چهار هنرمند از اتریش، ایران و عمان | ما همگی چه کسانی هستیم؟

چهار هنرمند از اتریش، ایران و عمان | ما همگی چه کسانی هستیم؟
نمایشگاه هویت در گالری استال عمان Stal gallery

هنرمندان: جاوید رمضانی، مرجان حبیبیان، یواخیم هینزل، مریم محمدی.

گشایش: ۱۵ آذر (۶ دسامبر)

هنرمند هویت

هویت موضوعی پیچیده است که کتابهای بسیاری در مورد آن نوشته شده.چیزهایی که یک فرد را می سازند چیستند؟ او کیست؟
چهار هنرمند از اتریش، ایران و عمان نگاه خود پیرامون این موضوع را در پروژه‌ای با عنوان هویت، ۶ دسامبر ۲۰۱۷ در گالری استال در مسقط به تماشا خواهند گذاشت.
این چهار هنرمند: مرجان حبیبیان، جاوید رمضانی، یواخیم هینزل و مریم محمدی قرار است نگاه زیبایی شناسانه خود درباره هویت در فرهنگ های مختلف را به وسیله نقاشی و عکس به تماشا بگذارند.
ساختار هویت انسانی به تناسب موقعیت جغرافیایی هر فرد تغییر می کند. برای این چهار هنرمند که در بین نشانه های فرهنگی و جغرافیایی آن جا که به «مشرق» و «مغرب» شناخته می شود در حرکتند، یک فرد ممکن است هویتی چندگانه را در خود پرورش دهد.
آنان در پی بیان عوامل بیرونی شامل عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و سنن مذهبی و تجربیات شخصی هستند که تشکیل دهنده چهارچوب هویت یک فرد است.
در پس چندگونگی ارائه یک پروزه هنری، همه آنان به یک سوال عمومی پاسخ می‌دهند: ما همگی چه کسانی هستیم؟
این نمایشگاه روز چهارشنبه ۶ دسامبر ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر در گالری استال، عمان، مسقط، مدینه قابوس، خیابان الانشراع، ویلا۲۲۱ افتتاح می‌گردد.

هنرمند هویت جاوید رمضانی

در بیانیه جاوید رمضانی در این نمایشگاه آمده است:

در این مجموعه هویت در کنکاش با زمان و خاطره گره میخورد.

ما تلاش می‌کنیم امید را به وجود بیاوریم. همه هستی ما تولید امید است. امید برای اینکه بتوانیم اضطراب بار زندگی را تحمل کنیم.

در دیالوگ‌های صادقانه‌ای که در این آثار رخ می‌دهد، من سعی می‌کنم حقیقت احساساتم را بیان کنم. حقیقت احساسات انسان را در ارتباط با گذشته‌‌اش و آینده‌اش و بستگانش، آنانی که فقدانشان را احساس می‌کنیم و هیچ راهی برای فرار از فقدان آنان نداریم.

برای فهم گذر زمان شما به خورشید و سیارات نگاه میکنید و بعضی وقت‌ها به آلبوم‌های عکستان، ولی زمانیکه در طول روز زندگی می‌کنید لحظاتی ۲۰ ساله، لحظاتی ۱۰ ساله و لحظاتی ۵۰ ساله هستید. عکس‌های یادگاری، همان عکس‌هایی هستند که به ما یادآوری می‌کنند که ما زمان را کنترل می‌کنیم. اما وقتی با حقیقت فقدان مواجه می شویم، هیچ عکسی به ما کمک نمی‌کند. این یک حقیقت آرام و سیال و پیش‌رونده‌است. من زمانی که با این تصاویر کار می‌کنم سعی می‌کنم آن نبودن را فراموش کنم و زمان  درونی خودم را ایجاد نمایم، گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم تمام کارهایی که آدم‌ها می‌کنند برای متوقف کردن زمان بیرونی است، زمانی که هیچ ترحمی نسبت به ما ندارد.هنگامی که جلوی این تصاویر می‌ایستید به یاد همه آن‌هایی که دیگر در زندگی شما نیستند باشید. به یاد تاریخ باشید که زمان بیرونی آن‌را ساخت، این عکس‌ها هم کوچکند و هم بزرگ، در کوچکی خود دارای زیبایی و حس روزمرگی هستند و در بزرگی دارای زیبایی و اشاره به یک حقیقت ابدی، ما بدون هردو، بدون زمان درونی و بیرونی چه می‌توانیم بکنیم جز اینکه عکسی بگیریم، عکسی به یادگار در قاب‌های دیوارها و گوشی‌های همراهمان.

هویت من اینجا است سیال و در چنگال زمان

جاوید رمضانی، آذر ۹۶

نمایشگاه های جاری را اینجا ببینید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
فرهاد مشیری

فرهاد مشیری در موزه اندی وارهول | به غرب برو

فرهاد مشیری در موزه اندی وارهول آثارش را با عنوان «به غرب برو» به نمایش می‌گذارد. موزه اندی وارهول Andy Warhol، پیتسبورگ.  سایت تندیس: ترجمه محمد عبقری نمایشگاه تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ ادامه دارد. گالری خط سوم دبی (الخط الثالث) این افتخار را دارد تا اعلان کند اولین نمایشگاه انفرادی فرهاد مشیری در آمریکا و در موزه اندی وارهول برگزار می‌شود. عنوان این نمایشگاه «به غرب برو (Go West)» است که شامل چندین اثر پاپ فرهاد مشیری در دهه‌های مختلف […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
شهرام کریمی

گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در آلمان

آثار شهرام کریمی در ترویسدورف آلمان گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در گالری Kunsthaus شهر ترویسدورف شهرام کریمی، نقاش، فیلمساز و طراح صحنه ایرانی است که سال‌هاست در برلین و نیویورک کار و زندگی می‌کند. امسال دو نمایشگاه مهم از هنر ایران را در گالری مانا در نیویورک هنربانی کرده است.شهرام کریمی متولد ۱۳۳۶ در شهر شیراز است. از ۱۳۵۰ نقاشی را به طور جدی در ایران آغاز کرده است. در ۱۹۸۸ به آلمان مهاجرت کرد. نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و […]

0 comments

نویسنده