افتتاح دوسالانه مجسمه های شهری در 12 بهمن

[one_third]ایسکانیوز:[/one_third]

جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از افتتاح چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری، همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باغ موزه قصر خبر داد.
دکتر کامیاب رئیس چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری با اعلام این خبر گفت: پس از ارسال 1176 اثر از سوی مجسمه‌سازان به این رویداد هنری و  بررسی آنها توسط هیات انتخاب این دوسالانه ، ۲۲۱ اثر برای بخش نمایشگاهی این دوسالانه انتخاب شد که هنرمندان در روزهای 4 تا 6 بهمن ماه ماکت آثار خود را به دبیرخانه دوسالانه تحویل دادند.
وی افزود: طبق فراخوان دوسالانه ماکت‌ها باید از کیفیت و اجرای قابل قبولی برخوردار باشند و نباید از 30 سانتی‌متر نیز کوچک‌تر باشند.
کامیاب با اشاره به کیفیت آثار انتخاب شده و محدودیت‌های نمایشگاهی دوسالانه گفت: از آنجا که در مرحله اولیه بر اساس تصویر آثار، ارزیابی‌ها صورت گرفت، قصد داریم  برای کیفی شدن بخش نمایشگاهی دوسالانه، در زمانی که هنرمندان ماکت آثار خود را ارائه می‌دهند نیز یک مرحله انتخاب در نظر بگیریم تا شاهد نمایشگاهی با کیفیت بیشتر باشیم.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام تغییر در مکان برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: پیش از  این اعلام شده بود که محل «نمایشگاه‌های بوستان گفتگو»، به عنوان مکان برپایی نمایشگاه دوسالانه است که پس از ارسال آثار و مشاوره‌هایی که داشتیم، تصمیم به تغییر مکان نمایشگاه گرفتیم و بر همین اساس باغ موزه قصر به عنوان محل برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری انتخاب شد.
رئیس چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری ادامه داد: بخش نمایشگاه این دوسالانه روز 12 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مدیران شهری و هنرمندان افتتاح خواهد شد و روز 19 بهمن ماه نیز نفرات برگزیده اعلام و جوایز آنها اهدا خواهد شد. البته نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تا 20 اسفندماه در باغ موزه قصر ادامه خواهد داشت.
کامیاب درباره نصب این آثار در سطح شهر نیز توضیح داد: تمامی آثاری که به این رویداد ارائه شدند قابلیت حضور در سطح شهر را دارا هستند، اما از آنجا که نحوه اجرا اثر در محیط شهری و توانایی اجرای آن مقوله متفاوتی است، آثار برگزیده برای حضور در فضای شهری دوباره از سوی شورای فنی و تخصصی سازمان زیباسازی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
لازم به یادآوری است؛ چهارمین دوسالانهٔ مجسمه‌های فضای شهری به ریاست جمال کامیاب و دبیری محسن سلیمانی بهمن‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

نویسنده