عباس کیارستمی موزه لوور را چگونه می‌بیند

عباس کیارستمی موزه لوور را چگونه می‌بیند
عکس‌های کیارستمی در حاشیه “لوور” در تهران

مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی با عنوان “به من نگاه کن” در حاشیه نمایشاگه «لوور در تهران» برای نخستین بار به نمایش در می‌آیند.

عباس کیارستمی موزه لوور

به گزارش ایسنا، این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه ثبت کرده بود.

کیارستمی در سال‌های ١٣٧۴ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩۶ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور به ثبت لحظات ارتباط بازدیدکنندگان با آثار پرداخت که نتیجه آن، سلسله عکس‌هایی است که منتخبی از آنها در موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آیند.

نمایشگاه عکس “به من نگاه کن” همزمان با نمایش آثاری از موزه لوور در موزه ملی ایران گشایش می‌یابد.

نمایشگاه “لوور در تهران” منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی از ۱۴ اسفند ١٣٩۶ تا ١٨ خرداد ١٣٩٧ در تهران و موزه ملی ایران برپا می‌شود.

عباس کیارستمی موزه لوور

دیگر اخبار هنر ایران را اینجا دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
انتقال موزه هنرهای معاصر به میراث فرهنگی

تکذیب خبر انتقال موزه هنرهای معاصر، در دورانی که من متصدی دفتر هنرهای تجسمی هستم؛ اتفاق نخواهد افتاد

وزیر ارشاد، معاون هنری و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد: خبر انتقال موزه هنرهای معاصر به میراث فرهنگی تکذیب شد/علاقمندی میراثی‌ها همچنان ادامه دارد صالحی اعلام می‌کند: خبر انتقال موزه به میراث فرهنگی را تکذیب می‌کنم. ملانوروزی اما می‌گوید: یک سالی می‌شود که میراث فرهنگی در موضوعاتی مثل حراجی‌ها و موزه هنرهای معاصر مایل است که همکاری داشته باشد. به گزارش ایلنا، در پی انتشار بیانیه‌ای که شورای هماهنگی انجمن‌های تجسمی کشور صبح دیروز (۲۸ بهمن‌ماه)، مبنی بر انتقال […]

0 comments

نویسنده