وجوه معرفتی نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

وجوه معرفتی نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو
نگاهی به نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو درگالری هفت ثمر

گشایش: ۴ اسفند

خاتمه: ۹ اسفند

گالری هفت‌ثمر

نشانی: خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸

نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

مصطفی ندرلو استاد یار ، عضو هیئت علمی  دانشگاه هنر و همچنین مدیر گروه کارشناسی ارشد تصویر سازی  دانشگاه هنـــر  و متولد ۱۳۳۸  در تهران است. وی لیسانس نقاشی  دانشگاه هنــر و فوق لیسانس گرافیک دیزایــن  دانشگاه مرکزی انگلستـان UCE 1372 و  دکتــری پژوهش هنــر نیز می باشد.

نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلودر بیانیه‌ای با عنوان «گل همین پنج روز و شش باشد» آمده است:

زیبایی در شیوه نقاشی ایرانی نوعی معرفت و فضیلت است که نقاش آن را از طریق دل و افق‌های درونی خود مشاهده نموده و با مهارت و ممارست در کارش آن را به ظهور می‌رساند وی با تداوم در کسب مهارت‌ها و تجربه دریافت‌های درونی به افق‌های بالاتری دست می‌یابد. نقاشی ایرانی با زبان و بیان تصویری و زیبایی‌های معنایی از ابعاد کلامی عبور کرده و به افق‌های نامتناهی پیوند می‌یابد.

نقاش در این شیوه دیدن با چشم دل و پالایش درونی به درک زیبایی می‌رسد و با عبور از خود و با پیوستگی با صورت‌های آفرینش قادر به دریافت صورت‌های معنوی می‌گردد. این تجربه معنایی او را قادر می‌سازد تا بر زمان و مکان فائق آمده  و به بیان رمزها و رازهای خلقت در آثارش بپردازد و در این مسیر محدودیت و تکرار وجود ندارد و همواره با خلافیت همراه است.

اندیشه نقاشی و هنر ایرانی تنها به زمان و یا عصرخاصی محدود  نبوده  بلکه با درک صحیح این شیوه و تفکر هنری در هر زمان  قابل اجرا است و می‌شود با زبان امروزین از این رویکرد بهره جست.

نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

نویسنده