آثار هنرمندان چاپ دستی ترکیه در گالری هوم

[one_third]

هنرآنلاین:

[one_third]

لاله شمسی، مدیر گالری هوم درباره نمایشگاه هنرمندان چاپ دستی ترکیه که از شنبه ۱۸ بهمن ماه در این گالری افتتاح شده است گفت: در این نمایشگاه آثار هشت هنرمند رشته چاپ دستی از کشور ترکیه به نمایش گذاشته شده است. البته این دومین بار است که این هنرمندان به سرپرستی خانم “فادان سوزان کوشیوگلو” رئیس موزه ملی ازمیر ترکیه، در گالری هوم نمایشگاه دارند.
وی ادامه داد: نخستین نمایشگاه این گروه پس از حضور هنرمندان جوان گالری هوم در یک نمایشگاه بزرگ در گالری “کدی” شهر ازمیر روی داد و ما اردیبهشت‎ماه سال ۹۳ در گالری هوم میزبان هنرمندان ترک بودیم.
مدیر گالری هوم با بیان اینکه این نمایشگاه‎‌ها با همکاری موسسه “یونس امره” ترکیه برگزار می‌شود اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۴ اثر چاپ دستی روی چوب به نمایش گذاشته شده است. بیشتر این آثار آبستره هستند اما دو اثر نیز فضایی فیگوراتیو دارند.
شمسی درباره عنوان باسکی که برای این نمایشگاه انتخاب شده است نیز توضیح داد: کلمه باسکی در زبان ترکی به معنای چاپ است ولی در واقع تکنیک چاپ دستی به معنای هنر، به کلمه ترکی “اوزگون باسکی” اطلاق می‌شود.
وی ادامه داد: اساتید چیره دستی که آثارشان در گالری هوم به نمایش گذاشته شده است در قالب یک گروه در موزه ملی ازمیر فعالیت می‌کنند. این گروه به صورت کاملا هدفمند در نقاط مختلف جهان اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کند و قصد جریان سازی در سراسر جهان را دارد. اساتید این گروه در سبک‌های مدرن و معاصر به آفرینش هنری می‌پردازند ولی آنچه به صورت حیرت‌انگیزی در آثار این هنرمندان بارز است آزادی و بی‌پروایی آفرینش در سطح حرفه‌ای است.
مدیر گالری هوم با بیان اینکه این گروه که به سرپرستی خانم “فادان سوزان کوشیوگلو” رییس موزه ملی ازمیر فعالیت می‌‎کند، شامل هشت هنرمند است گفت: در نمایشگاه آثار آیتن مونگان، نیلگون کوشگلو، موآلا گورله، نیلگون کیلیکاشلان، نیلگون آلتینتیگ و ایمین اوزدمیر به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه آثار چاپ دستی هنرمندان ترکیه با عنوان “باسکی ۲” تا ۲۳ بهمن در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، بالا‌تر از خیابان شهید مطهری، کوچه چهارم، پلاک ۲، طبقه اول برپاست. نمایشگاه روزهای جمعه غیر از افتتاحیه تعطیل است.

نویسنده