معرفی نشریه | شماره پنجم فصلنامه زرد گالری محسن

معرفی نشریه | شماره پنجم فصلنامه زرد گالری محسن
شماره پنجم فصلنامه زرد ( زمستان ۹۶ ) منتشر گردیده است 

سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی


فصلنامه زرد گالری محسن

گالری محسن که با مدیریت احسان رسول اف  در امتداد لحن و گفتمان بینارشته‌ای خود در هنر معاصر ایرانی اقدام به تولید محتوا و چاپ مجموعه‌ی کاغذی نموده است. این نشریه که از سال گذشته  آغاز به کار کرده سعی در معرفی نظام و سازکار متفاوتی درگسترش فضای هنر دارد.

فصلنامه زرد که ازابتدای انتخاب نام خود پارادوکس  نشریات زرد را به چالش می‌کشد بطور رایگان پخش شده و تحت نظر نیروانا پرویزی و مهدی خندان به عنوان مدیر و دستیار اجرایی تولید می‌گردد. در تحریریه مجله روشنک روشنایی، حمید خدا پناهی، مهسا تهمتن و تعدادی از منتقدین وهنرمندان، مدرسان، پژوهشگران مطرح حوزه هنر مشغول به کار هستند. در تورق این فصلنامه با ترجمه مهدی رفیع ازمقاله انتون ویدوکل که از منتقدان و هنرمندان روسی و تاثیر گذار در حوزه هنر معاصر است تحت عنوان اقتصاد سیاسی هنر مواجه می‌شویم.

بخش عمده این فصلنامه در پی معرفی جشنواره سابت و رخدادهای مطرح شده در گالری محسن است از این منظر بیشتر به یک کاتالوگ داخلی شبیه است. این فستیوال  که بر هنر اجرا استوار گردیده به گفته رسول اف در پی ایجاد گفتمان در میان هنرمندان موسیقی، تاتر، تجسمی، سینما و ادبیات می‌باشد.

مصاحبه احسان رسول اف با مهدخت اکرمی  و متن زیبایی شناسی حافظ روحانی تحت عنوان از غار تا جیغ و یادداشت احسان زیور عالم و امیر بهاری و علی شمس و مصاحبه حافظ روحانی با حمید پور آذری در باب فستیوال بینارشته ای سابت ارائه شده که در دی ماه نود و شش شاهد اجرای آن بودیم.

در متن‌های دیگر با مصاحبه هنرمندان و نقد آثار ساسان ابری و مجید بیگلری و کسری صالحی وحسام رهبر و رویا رجایی و برنامه‌های ارائه شده آنان در گالری محسن مواجه هستیم.

در بخش دیگر فصلنامه سعی در معرفی برنامه‌های اقامت هنرمندان و تبادلات فرهنگی میان موسسه کوشک (از اقمار گالری محسن) و کشورهای اسپانیا، آلمان، یونان و کلا اتحادیه اروپاست.

این فصلنامه به دو زبان  فارسی و انگلیسی و با طراحی گرافیک ساناز سلطانی در استودیو کارگاه تولید گردیده است.فصلنامه زرد گالری محسن

 

نویسنده