جشنواره فیلم و عکس علمی در اهواز برگزار مي‌شود

ايسنا:

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز در روزهای آینده کلید خواهد خورد و در بخش عکس آن نیز برنامه‌های متفاوتی برگزار می‌شود.
به گزارش تنديس به نقل از ایسنا، احمد نشان – مدیر هنری و برنامه‌ریزی این جشنواره – اظهار کرد: همیشه شروع، مهم‌ترین بخش یک رویداد است و برای ما اهمیت داشت که با کیفیت قابل توجهی در سال اول، بخش عکس‌های علمی این رویداد را روی دیوار ببریم. در بخش عکس تلاش کردیم تا به سمت انتخاب‌هایی برویم که قابل دفاع و نزدیک به مبحث عکاسی علمی باشند و فکر هم می‌کنیم این تلاش جواب خواهد داد.
او ادامه داد: در زیرمجموعه‌  بخش عکس، به‌صورت کلی شش عنوان «مسابقه‌ عکس‌های علمی دانشجویی»، «عکاسی نجوم» و «بخش ویژه‌ی پایان نامه‌های دانشجویی» را خواهیم داشت که در کنار آن‌ها در بخش نگاه ویژه به تاریخ معاصر ایران، به مقوله دفاع مقدس با عنوان «خط مقاومت: عکس‌های 200 روز اول دفاع مقدس» را روی دیوار خواهیم برد.
نشان همچنین بیان کرد: در بخش ویژه هنری نیز تلاش کردیم تا سلایق متفاوت و برجسته‌ای را کنار هم جمع کنیم. در این بخش، پنج عکس از ناصر تقوایی، پنج عکس از رضا کیانیان، پنج عکس از ابراهیم حقیقی و دو عکس نیز از عباس کیارستمی روی دیوار خواهد رفت. در بخش بین‌الملل از یک عکاس مجارستانی شاخص که آثارش مرتبط با موضوع جشنواره است به نام «بنیس ماته» Bence Mate دعوت شده تا با پنج عکس در جشنواره حضور یابد. ضمن این‌که 10 عکس ارزشمند از گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر تهران نیز با موضوع طبیعت و معماری که از عکس‌های تأثیرگذار و مطرح تاریخ عکاسی هستند، در کنار آثار یادشده به‌نمایش درخواهند آمد.
این عکاس ضمن توضیح این نکته که او و تمام همکارانش تلاش کرده‌اند تا به بالا بردن سطح سلیقه‌ی مخاطب و بینندگان آثار توجه کنند، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بخش عکاسی علمی جدی گرفته شود و راه مناسب و مداومی برای آن در سال‌های آینده باز شود. به همین دلیل سعی خواهیم کرد تا با اساتید بنام رشته عکاسی و همین‌طور پژوهشگران و افراد فعالی که در نقاط مختلف دنیا درباره‌ی این موضوعات تحقیق و تلاش می‌کنند در ارتباط باشیم و در همین راستا امسال خانم پروفسور یولاندا کاپرییونه julanda Capriglione استاد زیبایی‌شناسی دانشگاه هنر ناپل و مدیر یونسکوی کاسرتا نیز مهمان جشنواره ما خواهند بود.
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس علمی اهواز را دانشگاه شهید چمران اهواز با مشارکت استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهند کرد. بخش عکس اولین جشنواره بین‌المللی فیلم اهواز از 3 تا 12 اسفند برپا خواهد بود.

نویسنده