هفتخوان رستم سعید خضایی در گالری سیحون

هفتخوان رستم سعید خضایی در گالری سیحون
عنوان: هفتخوان رستم
نمایشگاه انفرادی نقاشی سعید خضایی

گالری: سیحون
گشایش: ۱۸ خرداد ۹۷

این نمایشگاه تا ۳۰ خرداد ماه درگالری سیحون به ادرس خیابان وزرا کوچه چهارم پلاک ۱۱ ادامه دارد .
بازدید هر روز از ساعت ۱۱ صبح الی ۷ بعد ازظهر
روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۴ تا ۸ شب
گالری روزهای دوشنبه تعطیل می باشد .

هفتخوان رستم سعید خضایی در گالری سیحون

دراین نمایشگاه وی هفت اثر خویش را به نمایشگاه گذاشته و هفت خوان رستم را به تصویر کشیده است.
سعید خضایی این بار نیز سعی دارد با نگاهی نو در پیشینه‌ی کهن ادبیات ایران، دنیایی را به تصویر کشد که ذهن خویش را به تعامل این رویارویی کشاند.
در استیتمنت این نمایشگاه هنرمند اورده است که :
رویکرد به زیباشناسی ناب هیچگاه نقاش ایرانی را از توجه به انسان و ارزشهای بشری باز نداشته است.
قهرمانان و پهلوانان همواره از نسخه های کهن و معاصر ادب ایران از اعماق حافظه‌ی جمعی شکل گرفته و زاده شده‌اند؛ در این رهگذر ادبیات و هنرهای ایرانی در روند بهره گیری از این کهن الگوها بارها به هم پیوسته‌اند گویی شاعران و نقاشان با زبانی همانند به توصیف جهانی پرداخته اند که صورت کلی آن را از نیاکانشان به میراث برده اند.
جهانی فراسوی زمان و مکان که موجودات آن طبق یک الگوی کلی و ازلی هستی یافته‌اند. این زبان تمثیلی در جریان مصور سازی نسخه های ادبی همچون شاهنامه فردوسی عیان‌تر می‌شود گویی نقاش تمایل دارد دنیای آمال و تصورات خویش را با دنیای حماسی و تغزلی شاعر در هم آمیزد و افسانه ای نو آفریند.

سعید خضایی متولد ۱۳۵۸ و کارشناس گرافیک خود را از دانشگاه هنرهای زیبای تهران و کارشناس ارشد تصویرسازی خود را از دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز دریافت کرده است . و ی تا کنون در نمایشگاه های گروهی متعددی درهمدان و نگارخانه لاله وگالری سیحون و گالری هلندداشته است و این سومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند می باشد .

 

نویسنده