نمایشگاه نقاشی گروهي هنرمندان استان فارس

همزمان با برگزاري همايش «اقتصاد هنر در ايران» نمايشگاه نقاشي گروهي هنرمندان استان فارس در گالري جهان مجموعه هنر پژوهي نقش جهان برگزار شد.
به گزارش تنديس به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، نمايشگاه گروهي هنرمندان نقاشي استان فارس به عنوان يكي از برنامه‌هاي جنبي «همايش اقتصاد هنر ايران» عصر ديروز يكشنبه 3 اسفند در مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار شد.
مهدي اميد بخش، معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در گفتگويي كوتاه هدف از برگزاري اين همايش در اين استان را علاقه‌مندي مسئولان امر براي دستيابي به راهكارهاي عملي و رفع معضلات هنرمندان در اين عرصه دانست و اظهار داشت: اين اداره چندين سال است كه به دنبال حل مباحث اقتصادي هنرمندان بوده و تاكنون كارهايي نيز در اين باره انجام داده است؛ اما از سال 1393 اين مسايل به صورت جدي‌تري دنبال مي‌شود كه حاصل آن برگزاري همايش «اقتصاد هنر ايران» است كه با همكاري فرهنگستان هنر و دانشگاه امام رضا(ع) مشهد و ساير نهادها در تهران و شيراز برگزار مي‌شود.
وي همچنين به برگزاري نمايشگاه نقاشي گروهي هنرمندان استان فارس در تهران اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي جنبي اين همايش كه اداره كل ارشاد اسلامي استان فارس در نظر گرفته است، برگزاري نمايشگاه نقاشي گروهي از هنرمندان در عرصه نقاشي است كه 47 اثر عصر ديروز در مجموعه هنر پژوهي نقش جهان به نمايش درآمد و اميدواريم برگزاري اينگونه نمايشگاه‌ها از هنرمندان در تهران و ساير شهرستان‌ها تداوم داشته باشد.
وي ميزان استقبال از اين همايش در استان فارس را بسيار خوب دانست و تصريح كرد: تبليغات در سراسر استان و براي تمامي شهرستان‌ها به صورت يكسان انجام شد و خوشبختانه تعداد مقالات ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره در شيراز خارج از انتظار بود.
اميد بخش به فرصت‌هايي كه در اختيار نهاد‌هاي خصوصي قرار گرفته اشاره كرد و افزود: تاكنون دو مجموعه خصوصي از سوي اداره ارشاد استان فارس موفق به دريافت مجوز در امور خريد و فروش آثار هنري شدند و در برنامه‌ريزي آتي نيز در پي جذب حمايت ساير نهاد‌ها و مراكز خصوصي در اين راه هستيم.
وي تاكيد كرد: تداوم اين همايش‌ها تنها زماني صحيح به نظر مي‌رسد كه بتوانيم از يافته‌هاي علمي و پژوهشي براي تحقق بخشيدن به اين اهداف استفاده نماييم و راهكارهاي كاربردي ارايه شده بتواند در اين عرصه به هنرمندان كشور كمك كند
معاون هنري اداره ارشاد فارس در خصوص مقالات ارايه شده در اين همايش افزود: در نخستين جلسات فرض بر تعداد كمي مقاله پژوهشي در اين باره بود اما خوشبختانه تعداد مقالات ارايه شده بيش از تصور ما بود كه اين ظرفيت‌هاي كشور را نشان مي‌دهد.
نمايشگاه گروهي نقاشان استان فارس تا 20 اسفند در گالري جهان مجموعه هنر پژوهي نقش جهان ميزبان علاقه‌مندان است.
همايش اقتصاد هنر ايران روزهاي شنبه و يكشنبه 9 و 10 اسفند در تهران و شيراز برگزار مي‌شود.

 

نویسنده