اختتاميه دومین سمپوزیوم نقاشی تهران

مدیر باغ موزه قصر در اختتامیه دومین سمپوزیوم نقاشی تهران از برپایی سومین سمپوزیوم نقاشی در سطح بین‌المللی خبر داد.
دومین سمپوزیوم نقاشی تهران، سه‌شنبه 5 اسفندماه، با معرفی برگزیدگان در محل باغ موزه قصر تهران به کار خود پایان داد.
این مراسم با حضور دکتر لاله افتخاری (نماینده مجلس شورای اسلامی)، حمید شاه‌آبادی (مشاور فرهنگی وزیر ارشاد و ریاست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر) مهندس خلیل راحتی (مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران) محمود اقدم (دبیر مراکز فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران) و محمدرضا سعیدی (مدیر باغ موزه قصر) برگزار شد.
سعیدی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد مبارک حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: از میان 224 اثر رسیده به دومین سمپوزیوم نقاشی تهران با موضوع «آزادی» و «تهران»، 14 اثر برگزیده و یک اثر به صورت افتخاری به مرحله نهایی راه یافت که از این میان آثاری از استان‌هایی چون اصفهان، همدان، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، بوشهر، تهران و همچنین اثری از کردستان عراق به دبیرخانه دومین سمپوزیوم نقاشی تهران ارسال شد.
وی با بیان اینکه سمپوزیوم نقاشی تهران دور دوم برپایی خود را در سطح ملی پشت سرگذاشت، ادامه داد: برآنیم تا بلافاصله پس از برگزاری دومین دوره، زیرساخت‌های برگزاری سمپوزیوم سوم را در سطح بین‌المللی و با همکاری کشورهایی چون آلمان، سوئد، اتریش، هلند و … برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم.
دیدی که در باغ موزه قصر وجود دارد، انتخاب درستی است؛ چرا که تهران به عنوان کلان‌شهری پر از دغدغه و زندگی صنعتی، همواره نیازمند نفس کشیدن است که این مهم با دمیدن روح هنر در شهر اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگی شهر نیازمند مولفه‌هایی است که هنر یکی از مهمترین فاکتورهای آن است، ادامه داد: اگر مدعی هستیم که تهران شهر اخلاق است، راهکار اثبات آن ارتقای لطافت هنری و روح معنویت در جامعه است که در این راستا نفس برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی و نقش موثر آن در جامعه، دست به دست هم می‌دهند تا حرکتی تخصصی و شیوه‌ای بین‌المللی برای رقم خوردن این اتفاق صورت گیرد که تداوم برگزاری حرکت‌های فرهنگی هنری این چنینی می‌تواند جریان‌ساز قرار گیرد.
مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم نقاشی تهران، با پخش کلیپی با مضمون معرفی هنرمندان شرکت‌کننده در سمپوزیوم به ترتیب از چهاردهمین تا اولین برگزیده ادامه یافت که طی 3 مرحله از هنرمندان شرکت‌کننده با حضور هیئت داوران تجلیل به عمل آمد.
مراسم اختتامیه این رویداد هنری، با اجرای موسیقی زنده با نوای تار توسط عباس نسل شاملو همراه بود.
برگزیدگان دومین سمپوزیوم نقاشی تهران به شرح زیر معرفی شدند:
عباس محمدی خوزانی، موفق به کسب رتبه اول، امیر جدیدی، رتبه دوم و راضیه قربان‌نژاد و وجید امینی مشترکا موفق به کسب مقام سوم شدند.
همچنین مینا غفاری، علی معمری، عباس نسل شاملو، اکرم رحیم تبریزی، زهرا ملکی، شیوا خوشبخت‌نژاد، شهرام بابایی، سیده مرجان سید آقامیری، سروش آرام و ترحم سلمانی به ترتیب رتبه‌های چهارم تا سیزدهم این سمپوزیوم را کسب کردند و نیز الهه مظفری به عنوان عضو افتخاری سمپوزیوم مورد تقدیر قرار گرفت.
جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ 40 میلیون ریال، 30 میلیون ریال و 25 میلیون ریال به انضمام تقدیرنامه و گواهی شرکت در دومین سمپوزیوم ملی تهران بود که گواهینامه شرکت در سمپوزیوم به تمامی شرکت کنندگان ارائه شد.
هیات داوری این رقابت‌ها را منیژه صحی، نیلوفر قادرنژاد و داور یوسفی، یعقوب امدادیان و حسین ماهر برعهده داشتند که این ترکیب توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران به ریاست معصومه مظفری مورد انتخاب قرار گرفته بودند.

نویسنده