برگزاری چهارمین نمایشگاه تابلوهای کوچک

آریا اقبال مدیر گالری آریا درباره چهارمین دوره از نمایشگاه تابلوهای کوچک که از هشتم اسفندماه در این گالری کار خود آغاز خواهد کرد گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۰ هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد که از میان بیش از هزار ایمیل و سی دی ارسالی انتخاب شده‌اند.
وی افزود: در نمایشگاه امسال، همچنین آثاری از ۳۰ هنرمند مدعو نیز به فروش گذاشته می‌‏شود و همه آثار از صد تا پانصد هزار تومان قیمت خواهد داشت. این یکی از بهترین نمایشگاه‎هایی است که از مجموعه “تابلوهای کوچک” در گالری آریا برگزار می‌‏شود و تلاش کرده‎ایم که حتی آثار متوسط نیز در این نمایشگاه جایی نداشته باشند.
مدیر گالری آریا با بیان اینکه هم اکنون روی دیوار از هر هنرمند بین یک تا ۹ اثر به نمایش گذاشته شده است اظهار کرد: مانند دوره‎های گذشته آثار فروخته شده از دیوار برداشته و با اثر دیگری از‌‌ همان هنرمند تعویض می‌‎شود.
آریا اقبال با اشاره به این نکته که آثار این نمایشگاه با قاب و حاشیه حداکثر ۳۵ سانتی متر طول دارند افزود: برای ما در برگزاری این نمایشگاه دو هدف عمده وجود داشته است و ما از نمایشگاه نخست تا همه نمایشگاه‏های بعدی “تابلوهای کوچک” روی این دو هدف متمرکز هستیمY نخست آنکه هنرمندان باید این امکان را داشته باشند که ابعاد اثر را بر اساس ایده‎شان انتخاب کنند و اگر می‌‏دانند که یک ایده در ابعاد کوچک بهترین نتیجه را دارد آزادی کامل را برای انتخاب ابعاد کوچک داشته باشند.
وی ادامه داد: نکته دیگری که در برگزاری این نمایشگاه سالانه برای ما اهمیت دارد این است که همه مردمی که به خرید آثار هنری علاقه دارند اما امکان در تمام سال این امکان را به دلیل قیمت بالای آثار ندارند بتوانند در حد توان خود آثار هنری با کیفیت خریداری کنند. این علاقه‌‏مندان در نمایشگاه “تابلوهای کوچک” امضا نمی‌‏خرند بلکه آثای را خردیاری می‌‏کنند که دوست دارند روی دیوار خانه خود بیاویزند. در این نمایشگاه آثار شگفت‏‌انگیزی وجود دارد که هیچ کس هنرمند آن‌ها را نمی‌‎شناسد و آثارشان با قیمتی بسیار کمتر از آنچه می‌‏توان مناسب نامید ارائه شده است.
مدیر گالری آریا با اعلام این موضوع که در این نمایشگاه آثاری در زمینه نقاشی آبرنگ، منظره، پرتره و نقاشی انتزاعی وجود دارد گفت: ما آثاری در همه ژانر‌ها را انتخاب کرده‎ایم اما این آثار از بهترین آثار هنری هستند که تاکنون دیده شده است.
اقبال همچنین از برگزاری دو نمایشگاه در آمریکا در سال آینده برای هنرمندان دوره چهارم “تابلوهای کوچک” خبرداد و اظهار کرد: در سال آینده دو نمایشگاه با موضوع کارهای کوچک در کالیفرنیا و نیویورک برگزار خواهیم کرد. اثار مورد نظر برای این نمایشگاه‏‌ها انتخاب و عکاسی شده است و انتخاب آثار با هم‎فکری گالری‏‌داران آمریکایی به زودی انجام خواهد شد.
در این نمایشگاه آثاری از محمد ابراهیم جعفری، رضا بانگیز، همایون سلیمی، کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه‌گران، رضا هدایت، فرح ابوالقاسم، فرشته ستایش، علی ندایی، کتایون مقدم، مرتضی اسدی، همایون موسوی و… روی دیوار خواهد رفت.
نمایشگاه چهارمین دوره “تابلوهای کوچک” از ۸ تا ۲۲ اسفند ماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپا خواهد شد.

هنرآنلاین
[one_third]

نویسنده