هنرمند ایرانی جزو برگزیدگان جشنواره لاکپشت طلایی

برندگان رقابت بین المللی لاکپشت طلایی روسیه ۲۰۱۵ اعلام شدند.
هیئت داوران این رقابت متشکل از آندره گورنوف، آندره ژاگلین و دمیتری پریشکوف برندگان بخش طراحی گرافیک این رقابت را به شرح ذیل اعلام نمودند:
بخش مشکلات محیطی: پابلو دیفرما از آرژانتین
بخش حفاظت از حیات وحش: مویزز رومرو از مکزیک
بخش پوسترهای سری: صالح زنگانه از ایران
لازم به ذکر است که رقابت بین المللی لاکپشت طلایی روسیه ۲۰۱۵ (بزرگترین پروژه بین المللی فرهنگی-زیست محیطی مسکو) از ۲۷ فوریه تا ۵ آپریل ۲۰۱۵ در شهر مسکو و پس از آن به صورت دوره ای در دیگر شهرهای کشور روسیه به نمایش در خواهد آمد.
درباره این رقابت:
پروژه لاک‌پشت طلائی شامل رقابت‌های مختلف خلاقانه با هدف شناسایی بهترین آثار و پروژه‌های هنری برای نشان دادن زیبایی و هماهنگی در حیاط وحش می‌باشد. این جشنواره همه ساله با ارائه بهترین آثار شرکت داده شده و آثار دیگر و با هدف حفظ حیات وحش در شهر مسکو برگزار می‌شود و پس از اتمام نمایشگاه، آثار در غالب یک تور نمایشگاهی در سرتاسر روسیه و نیز در کشورهای دیگر در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.
رقابت بین المللی لاک‌پشت طلائی روسیه از سال ۲۰۰۶ کار خود را شروع کرده و بزرگترین پروژه هنری فرهنگی و علمی کشورهای عضو اکو می‌باشد که همه ساله در کشور روسیه برگزار می‌گردد. این رقابت همه ساله در چهار بخش فیلم کوتاه/هنرهای زیبا/ گرافیک دیزاین و عکس برگزار می‌شود. شایان ذکر است در سال ۲۰۱۳ که نمایشگاه آثار این رقابت در خانه ملی هنرمندان روسیه برگزار شده بود نظر بیش از ۱۲۰۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جلب کرده است. این رقابت با حمایت فدراسیون ملی روسیه، وزارت فرهنگ و وزارت منابع طبیعی روسیه برگزار می‌گردد و جایزه‌ای به میزان ۸۰۰۰۰ دلار آمریکا به بخش طراحی گرافیک آن اختصاص داده شده است.
منبع (+)

نویسنده