موزه نادعلیان در تهران

تندیس: موزه نادعلیان در تهران از هفته سوم فروردین ماه بازگشایی شد.

به گزارش هنرآنلاین، موزه نادعلیان از هفته سوم فروردین ماه به‌طور دائم یک روز در هفته باز خواهد بود.

احمد نادعلیان متولد ۱۳۴۲ در سنگسر می‌باشد و هنرمند برجسته هنرهای محیطی و زمینی ایرانی است که بیشتر به‌ خاطر کنده‌نگاری بر روی سنگ‌های رودخانه شناخته شده‌است. او در سال ۲۰۰۳ برای معرفی هنر معاصر ایران، عازم دوسالانه ونیز شد و هنر محیطی رودخانه را ارائه داد و در سال ۲۰۰۹ نیز اثر مهر استوانه‌ای و چاپ آن در خلیج فارس در تقویم دیواری هنر محیطی آمریکا به ثبت رسید.

به گفته احمد نادعلیان، یک روز در هفته، که به احتمال زیاد، یکشنبه‎‌ها خواهد بود کارگاه باز (Open Studio) برگزار می‌شود و در آن علاقه‌مندان می‌‎توانند شاهد اجرای کارهای او باشند. در این کارگاه تنها نادعلیان کار خواهد کرد و نقاشی با شن و پودرهای طبیعی و همچنین حجاری روی سنگ اجرا می‌‎شود.

این هنرمند درباره شیوه بازدید از این موزه نیز اظهار کرد: “پیش از این علاقه‎مندان با وقت قبلی می‌‎توانستند از موزه بازدید کنند، اما در حال حاضر هفته‎ای یک بار این موزه به‌طور کامل باز خواهد بود و عموم علاقه‎مندان بدون هماهنگی قبلی می‌‎توانند به آنجا مراجعه کنند. حضور در موزه نادعلیان ورودی ندارد اما همانند گذشته بازدید کنندگان به شرط خرید یک اثر از آثار زنان جزیره هرمز می‌‏توانند در آن حضور یابند.”

او درباره موزه نادعلیان گفت: “هنرمندسرای سنگسر در شرق تهران، محله پیروزی واقع شده است. این مکان خانه پدری من است و اکنون دفتر مرکزی بناهای پردیس پلور و هرمز در تهران است. این خانه همچنین کارگاه من است و زمانی که به تهران می‌آیم در اینجا کار می‌کنم.”

موزه نادعلیان یا هنرمندسرای سنگسر در خیابان پیروزی، صددستگاه (خیابان شهید بستان‌منش)، انتهای بستان منش، خیابان غنیان، کوچه شهید صاحب الزمانی، شماره ۱ قرار دارد.

نویسنده