پیام یاسینی، دنیایی بهتر با ویرانگی معاصر

 پیام یاسینی | ویرانگی معاصر برای ساختن دنیایی بهتر
آوام‌مگ: معرفی هنرمند


پیام یاسینی

پیام یاسینی هنرمند اهل تهران و متولد سال 1349 است که تحصیلات خود را در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته ی نقاشی به پایان رسانده و اکنون نیز در رشته‌ی فلسفه هنر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل است. او هم‌اکنون مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

یاسینی سابقه‌ی تدریس در چند دانشگاه و موسسه‌ی آموزش عالی و مدیریت گروه نقاشی و تصویرسازی مدرسه‌ی هنری ایده را در کارنامه دارد. او از سال 72 تا کنون در بیش از 19 نمایشگاه نقاشی گروهی شرکت داشته که در آخرین آن‌ها دو اثر از این هنرمند در گالری پُل تهران و پیش از آن مجموعه «وارونگی» را در گالری ایده به نمایش درآورده است.

از جوایز و افتخارات این هنرمند در عرصه‌های بین‌المللی می‌توان به دریافت چندین لوح تقدیر در ایران، هنرمند منتخب نشریه‌های انگلستان و امضای قرارداد همکاری با یکی از سایت‌ها و گالری‌های نیویورک اشاره کرد.

پیام یاسینی

در بیانیه‌ای از این هنرمند می‌خوانیم:

“وارونگی” داستان مردمانی است که خواسته و ناخواسته آنچه را در اختیار دارند از بین برده و  بدون آنکه بدرستی به عاقبت کار خود بیاندیشند دست به عملی جبران ناپذیر میزنند.

وارونگی حاصل نا آگاهی، بد آگاهی و کج اندیشی است.

ما طبیعت را نابود می کنیم، برای ساختن چیزی بهتر!

ما هر آنچه داریم را از بین میبریم، به امید داشتن  چیزی بهتر!

انسان معاصر خود ویرانگر است و جهانی می آفریند به مثابه زندانی برای خود و آیندگان!

وارونگی رویکردی اعتراضیست به فعل انسان معاصر.

پیام یاسینی

جهان پیرامون ما از افعال ما برساخته شده است؛ افعال من و ما. وضعیت کنونی ما حاصل فرهنگ، اندیشه و عملکرد ماست. خوب یا بد این ما هستیم که با نحوه عملکرد خود، جهان پیرامون خود را برمیسازیم. جهانی که آنرا به آیندگان واگذار خواهیم کرد، همانطور که پدران و مادرانمان به ما واگذار کرده اند. این واگذاری مهم شامل محیط زیست، جامعه، فرهنگ و تمدن ما و هرآنچه را که در اختیار داریم خواهد بود. انسان معاصر (من و ما) در عملکردی درست و سنجیده، میتواند جهانی زیبا بیافریند یا حداقل از زشتی ها و پلیدی های آن کم کند!

پیام یاسینی

من و ما با عملکردی آگاهانه میتوانیم راهی بسوی نیکبختی بگشاییم و یا با ناآگاهی و کج اندیشی جهانی ویران تر از آنچه هست برای نسلهای بعد به میراث گزاریم.

وارونگی تلنگریست برای هوشیاری.

وارونگی بیان اعتراض است به شیوه ای نا متعارف.

وارونگی، قطع به یقین، ادامه خواهد داشت…پیام یاسینی

گفتگو با هنرمندان را اینجا دنبال کنید.

نویسنده