‎فراخوان اولین آرت‌ اکسپو هرمز منتشر شد

فراخوان اولین آرت اکسپو هرمز منتشر شد.
مهلت ارسال آثار تا 18 فروردین 98

به گزارش آوام‌مگ، به نقل از كميته اطلاع‌رسانى اكسپو هرمز، اين رويداد با هدف بسترسازی برای پويايى اقتصاد هنر در مناطق دور از مركز و ساخت فضايى توسعه‌گرا و تعاملى ميان هنرمندان داخلى و خارجى برگزار مى‌شود.

فراخوان اولین آرت اکسپو هرمز

در فراخوان اولين آرت اكسپو زمينه‌ى پذيرش آثار در سه شاخه عكاسى(بدون محدوديت ژانر)، نقاشى و طراحى در سه بخش موضوعى آزاد، هرمز و هرمزگان فراهم شده است.

مرتضى نيك‌نهاد مدير اولين آرت اكسپو هرمز است، نيك‌نهاد درباره‌ى چگونگى شكل‌گيرى اكسپو هنر هرمز مى‌گويد: آرت اكسپو يكى از چند پلتفورمى بود كه ما در طول دو سال گذشته درباره‌اش گفتگوهاى مفصلى با همكارانم در بنياد فكرى ١٣/٦٠ داشته‌ايم اما بايد پيش از انجام قطعى‌اش زمينه‌هايى فراهم مى‌شد تا بتوانيم به نتيجه مطلوب‌ترى برسيم، يكى از چند چالشى كه با آن مواجه بوديم فضاى برگزارى اكسپو بود كه مى‌بايست ويژگى‌هاى لازم را با توجه به وسعت كار آن هم در فصل بهار داشته باشد، مهم‌ترين گزينه‌ براى ما مدرسه‌ى اچ هرمز بود كه اهداف ما براى برگزارى اكسپو را تامين مى‌كرد و خوشبختانه با حمايت و پيگيرى جدى بخشدارى هرمز مدرسه اچ براى برگزارى يك ماهه‌ى اكسپو در اختيارمان قرار گرفت.

نيك‌نهاد در ادامه گفت: اكسپو هرمز ابتدا در دو بخش موضوعىِ هرمز و هرمزگان از هنرمندان داخلى و خارجى اثر مى‌پذيرفت اما در ادامه پس از تقاضاى هنرمندان براى ايجاد بخش آزاد ما اين بخش را نيز به اكسپو هرمز افزوديم.

نيك‌نهاد در ادامه گفت: آثار اولين اكسپو هرمز توسط هيات پنج نفرى متشكل از حسين ماهر، فيروزه اطهارى آغداشلو، اريك لافورگ، حسن بردال و شاهد صفارى انتخاب خواهد شد.

نيك‌نهاد در پايان گفت: اكسپو هرمز مانند ديگر فعاليت‌هاى ما در جزيره هرمز بدون حمايت مادى از نهادهاى دولتى و خصوصى برگزار می‌شود، طبيعى‌ست كه رويدادهايى كه اهداف بلندمدت آن هم در مناطق كمتر توسعه يافته دارند بدون پشتوانه مادى با دشوارى مى‌توانند ساختارى حرفه‌اى و استاندارد ايجاد كنند كه در اين بخش مشغول رايزنى هستيم و اميدواريم حمايت‌هايى را جذب كنيم.

آرت اكسپو هرمز در تاريخ اول ارديبهشت‌ماه افتتاح مى‌شود و به مدت يك ماه ادامه مى‌يابد، هنرمندان سراسر كشور فرصت دارند تا تاريخ ١٨ فروردين ماه ٩٨ آثارشان را به آدرس ايميل Artexpohormuz@gmail.co ارسال كنند.

نویسنده