هان | ستاره جدید در حال ظهورِ جهانِ هنر معاصر

هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید
معرفی ده هنرمند معاصر
هان Hahne، ستاره جدید در حال ظهورِ جهانِ هنر معاصر
آوام مگ: ترجمه میثم تقی خانی


هان،تصویرگر و هنرمند آمریکایی

هان Caleb Hahne 1993 تصویرگر و هنرمند جوان آمریکایی و ستاره جدید در حال ظهور جهان هنر معاصر، تنها 26 سال دارد، اما طراح کلاسیک بسیار با مهارت و مستعدی است که از جستجوگری در حوزه مدیا دیجیتال جدید نمی­‌ترسد. کار نوآورانه او شامل بهره‌برداری از تکنولوژی روز مدرن همراه با تکنیک­‌های سنتی است، تا بدین­‌وسیله عکس کلاژهای دیجیتالی که از مجلات و کتاب، گرفته شده، به ترکیبات جدید و فریبنده تبدیل شوند.

هان،تصویرگر و هنرمند آمریکایی

بدنه کار او شامل اشیاء و تصاویر، گرافیت، رنگ روغن و همچنین انواع مختلفی از ترکیب مواد است و به خوبی نشان می­‌دهد که استعداد و مهارت باور نکردنی او به درستی بارور شده، استعدادی که تحت تأثیر درک عمیق هان از تاریخ هنر و طراحی است. این هنرمند با توجه به درک ظریف خود از تناسبات نرمی و سختی، اجزای مختلف اثر را در یک تصویر کلی از مفهوم زیبایی، تعادل می­‌بخشد. ما از طریق کار هان و نحوه ساخت قطعات او کاملا هیجان زده می‌شویم، مانند رها کردن بسیاری از فضاهای تصویری خالی همراه با ابژه‌­های پر از جزییات پراکنده بر روی بوم.

هان،تصویرگر و هنرمند آمریکایی

“من همیشه می‌دانستم که می­‌خواهم چیزهایی بسازم، و به یاد دارم که کتاب بزرگ دالی را در آشپزخانه پدرم دیدم و با خودم فکر کردم؛ من می­‌خواهم این کار را انجام دهم . فکر می‌­کنم قبل از آنکه خودم متوجه شوم کسی به من گفت که در طراحی خوب هستم، و این اتفاق رخ نداده بود؛ تا اینکه من در دبیرستان وارد مدرسه هنر شدم!”

او در کالج هنر و طراحی راکی مونتین تحصیل کرده و اکنون در کلورادو زندگی و کار می­‌کند. همچنین از سپتامبر 2013تا اوت 2014 به عنوان یک هنرمند رزیدنت، در شوپن واقع در دنور حضور داشته است. هنر او در نمایشگاه‌­های انفرادی و گروهی مختلف در دنور، نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، پورتلند، مونترال، برلین و بریتانیا در معرض دید عموم قرار گرفته است و مخصوصا اخیرا در موزه نیویورک دنورو با آدیداس همکاری داشته است. وی در بین صد هنرمند برتر کلورادو در سال 2014 و یکی از ده هنرمند برتر سال 2015 قرار گرفته است.

هان،تصویرگر و هنرمند آمریکایی

شماره‌های قبل از این پرونده را اینجا دنبال کنید:

نویسنده