گالری اپرا دبی با نمایش آثار مجسمه

| OPERA GALLERY DUBAI DIFC ( گالری اپرا دبی )mauro-corda
| نمایشگاه انفرادی مجسمه
| هنرمند: مارو کوردا
| گشایش: ۱۵ آپریل (۲۶ فروردین۹۴)
| پایان: ۲ می (۱۲ اردیبهشت)

مارو کوردا شیفته ی بدن انسان است. مجسمه‌های او که بین ظریف بودن یا گروتسک بودن متغییر می باشند، بازنمود تنوع بی‌پایان مردم و حیوانات در نقش‌ها، شرایط و موقعیت‌هایشان هستند. کارهای مارکو کوردا به عنوان یک ناظر مشتاق روح، و در حقیقت اجرای ظریف شکل روح است. این نمایشگاه حاوی آثار ده سال گذشته‌ی این هنرمند می‌باشد که بخشی از تحول کوردا در سبک و استفاده از مواد را نشان می‌دهد.

گالری اپرا دبی منتخبی از مجموعه کارهای کوردا را به نمایش گذاشته است که نشان دهنده تسلط استادانه او بر مواد است و همچنین تاکید بر خلاقیت تمام شدنی او دارد. گذشته از گستره‌ی زمان تولید آثار، شباهت در موضوع آن‌ها گواهی بر انسجام کاری کوردا می‌باشد. در زیر برنز، مرمر و آهن یک حس اشتیاق شدید پنهان شده است، یک آن شناور که تنها در لحظه قبل یا بعد از یک عمل تغییر وجود دارد. تمامی این مجموعه‌ها نشان دهنده‌ی فناپذیری و بی‌ثباتی خواسته‌های زمینی است. این لحظات با یک طنز زیبا در برگشت‌پذیری مواد به شکل بی‌حرکت ثبت شده‌اند و یادآور طنزی هستند که در دهه‌ی ما وجود دارند. از مجموعه‌های این نمایشگاه می‌توان “کوتوله ها”، “بالشت ها”، “Memento Mori”، “ماهی” را نام برد.

در مجموعه‌ی کوتوله‌ها الهام کوردا از میکل آنژ به زیبایی در بازنمایی بدن مرد دیده می‌شود. جدیدترین مجموعه‌ی کوردا نشانگر کنجکاوی او درباره مفاهیم زیبایی مرد و ظرافت غیر متعارف در فرم بدن انسان است.

مجموعه بالشت‌های کوردا هم گذرا و در عین حال دائم هستند. این بالشت‌های نقش‌دار، نوع خاصی از علاقه را جذب می‌کنند. این صورت‌های انسان با آن نگاه خیره به دورشان، مضطرب اما مصمم و آگاه به حضورشان، اما کاملا منفصل، بدون اشتیاق و تنها هستند.

مارکو کوردا متولد ۱۹۶۰ در Lordes فرانسه است. وی از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ در موسسه هنرهای زیبای Ecole des Beaux Art فرانسه در کلاس‌های چارلز آفرت و در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ در کلاس‌های جین کاردوت شرکت داشته است. از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ بورسیه Casa de Velazquez در اسپانیا را داشته و در سال ۲۰۱۰ معاونت The association Tylor Knight of the French order of art and letters را بر عهده داشته است.

[foogallery id=”7193″]

نویسنده