بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور

تندیس: مجسمه ماهیگیر جزیره کیش با ۱۲ متر ارتفاع بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور است.

دربهشت خانواده‌ها اگربه کرانه شرقی سواحل نقره فام خلیج فارس سری بزنید از دوردست مجسمه‌ای می‌بینید که تداعی کننده مردمان ساحل نشین است. نزدیکتر که می‌روید دیدن مرد ماهیگیر ۱۲ متری علاوه بربهت وحیرت، لبخند لطیفی از رضایتمندی برچهرهایتان می‌نشاند که حس هنردوستی هربیننده‌ای را نوازش می‌کند .

این مجسمه، مرد ماهیگیر جزیره کیش و بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشوراست. این مجسمه درمدت زمان ۳ ماه توسط ۴ هنرمند ایرانی درمشهد مقدس و در سه کارگاه ساخته شد. این مجسمه از ۱۲ لایه فایبرگلاس با ضخامت حدود ۳ سانتی‌متر به همراه رزین ساخته شده وحاوی ۶ تن آهن است که درقالب ۱۱ قطعه به جزیره کیش حمل و سپس مونتاژ شد.

مجسمه

همچنین به منظور ایستایی این مجسمه با ۱۸ تن بتن‌ریزی درپاهای اثر و فوندانسیون بتنی ۳۰ مترمکعبی، درسه مرحله در ساحل شرقی کیش جنب سالن همایشهای بین المللی کیش نصب شده است. در ساخت این مجسمه پس از بررسی و مطالعات مشاوران از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری درشرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد.

۳۸ اثر هنری زیبا درحوزه المانهای شهری درجزیره کیش وجود دارد که هریک سوژه‌ای جالب توجه برای شهروندان و گردشگران است

سامان توکلی، محمد حسین ماموریان، مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی چهار هنرمند سازنده این اثر زیبا هستند که از اواسط دی ماه سال ۹۳ کار خودرا آغاز کرده و ۲۸ اسفند مراحل ساخت آن به پایان رسید. طرح ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی بین سه ماکت مختلف پیشنهاد شده با ایجاد برخی تغییرات تایید و وارد مرحله ساخت شد.

گفتنی است ۳۸ اثر هنری زیبا درحوزه المانهای شهری درجزیره کیش وجود دارد که هریک سوژه‌ای جالب توجه برای شهروندان و گردشگران است. این آثار از بین ۱۸۰ اثر پیشنهادی که توسط هنرمندان کشور خلق شده بود برگزیده، ساخته و نقاط مختلف جزیره کیش نصب شده است.

نویسنده