نورالدین زرین کلک در بیمارستان بستری شد

تنديس: نورالدین زرین کلک ، پدر پویانمایی ایران و نقاش و تصویرگر کتاب‌های کودک به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.

به گزارش هنرآنلاين، شهرام اقبال‌زاده، مترجم و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان از بستری شدن دوست خود و پدر پویانمایی ایران خبر داد. به گفته این مترجم، بر اساس نظر پزشک معالج گویا حمله قلبی زرین کلک بر اثر خستگی و استرس بوده و در مغزش، لخته‌ای دیده شده و او به این خاطر، مشکل تکلم پیدا کرده است.

نورالدین زرین کلک نقاش و تصویرگر، که پدر پویانمایی ایران نام گرفته، در سال ۱۳۱۶ در مشهد متولد شد. اين نویسنده و نگارگر کتاب کودک، سابق بر این رییس آسیفا (انجمن بین‌المللی فیلمهای انیمیشن) نيز بوده است بوده است .

زرین کلک در حالی که قرار بود، روز گذشته هفتم اردیبهشت ماه، همزمان با “روز جهانی گرافیک”، مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر‌هایش در خانه هنرمندان برگزار شود متاسفانه به خاطر حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست در نمایشگاهی که آثار او را در برابر دید مخاطبان قرار داده حضور پیدا کند.

ساعد مشکی دیروز در مراسم افتتاح هفته گرافیک روی صحنه سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران حاضر شد و در توضیح عدم حضور زرین کلک در افتتاح نمایشگاهش و به عنوان میهمان ویژه این رویداد گفت: «قرار بود آقای زرین کلک امروز در این مراسم حضور داشته باشد اما به دلیل سفر طولانی از آمریکا به ایران پزشک آقای زرین‌کلک اجازه حضور در این مراسم را به ایشان نداد و امیدوارم استاد را در موزه گرافیک ایران ببینیم.»
نورالدین زرین کلک هم‌اكنون اکنون در بیمارستان ایران مهر تهران تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

نویسنده