عين‌الدين صادق‌زاده از چاپ كتابش مي‌گويد

تنديس: عين‌الدين صادق‌زاده كتابي از مجموعه آثارش را تدوين مي‌كند.

عين الدين صادق‌زاده هنرمند معاصر، این روز‌ها مشغول تدوین کتاب مجموعه آثارش است درباره این کتاب گفت: “این کتاب آثار ۱۰ دوره مختلف کاری مرا شامل می‌‏شود که در واقع بین سال‎های ۷۰ تا ۹۳ خلق شد‎اند. آثار این کتاب انتخاب و عکاسی شده‎اند و از شش ماه پیش تا کنون مرحله طراحی گرافیک را می‌گذراند.

عين‌الدين صادق‌زاده در سال ١٣۴٣ در شهر بابلسر متولد گردید. وی دارای مدرک کارشناسی گرافیک و مدرک کارشناسی ارشد تصویر سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
نگاهی اجمالی بر آثارش ضربات قلم پرقدرت و با ظرافت او حاکی از سالیان متمادی ممارست وی در رشته نستعلیق و نستعلیق شکسته است، در حالی که هنر او ورای خوشنویسی سنتی ایرانی است. نگاهی دقیق تر بر سیاه مشق های وی، جستجوی این هنرمند برا کشف ترکیب‌های نوین و قالب‌شکنی فرمهای سنتی را آشکار می سازد.
صادق زاده که تجربه کار با مواد گوناگون (مرکب، آکریلیک)را نیز دارد، قیر را به عنوان تنها ماده‌ای که می‌تواند ترجمان جستجو هنرمندانه وی باشد، برمی‌گزیند.

 صادق‌زاده با بیان اینکه از بعضی دوره‎های کاری‎ام تنها چند اثر در اختیار داشتم افزود: «به عنوان مثال از یک مجموعه ۵۰ تایی تنها توانستم دو اثر را در این مجموعه قرار دهم. با این حال از همه مجموعه‎‌ها آثاری در این کتاب وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آثار خلق شده با قیر، آثار شش سال گذشته و همچنین حدود ۶۰ اثر که در نمایشگاه امسال من به نمایش در خواهد آمد اشاره کرد. همچنین از آثاری که به عنوان زنگ تفریح با رنگ کار کرده‎ام و مجموعه خوشنویسی‎های کلاسیک‌ام نیز آثاری در این کتاب چاپ خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه این کتاب پانصد صفحه خواهد داشت اظهار کرد: «به دلیل آنکه کار هنوز در مرجله طراحی گرافیک قرار دارد قطع دقیقی برای آن انتخاب نکرده‎ایم اما این کتاب از قطع رحلی بزرگ‌تر نخواهد بود.»

وی افزود: «این کتاب ارائه بسیار خاصی خواهد داشت و چاپ و فرم آن از جمله اتفاقاتی است که کمتر در ایران رخ داده است. به علاوه ذکر این نکته لازم است که سروش میلانی بخش عمده عکاسی این کتاب را برعهده داشته است و آرش باران طراح گرافیک کتاب نیز بخش دیگری از عکاسی آثار را برعهده داشته است.»

نویسنده