نمایش آثار هنرمندان بزرگ در شهر

تندیس: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری “نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر” از نمایش هنرمندان بزرگ و نامدار در سطح شهر تهران خبر داد.

نشست خبری “نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر” پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در سالن اجتماعات سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد. در این نشست جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجتبی موسوی، سعید شهلاپور و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.

دکتر جمال کامیاب، در نشست خبری “نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر” که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد از اکران آثار فاخر فرهنگی خبر داد و گفت: ؛بیش از ۱۵۰۰ سازه‌ تبلیغات محیطی به اکران ۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران اختصاص پیدا می‌کند. مابقی طرح‌ها، آثار فاخر دیگر کشورهای جهان است که از ۱۵ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در سطح شهر اکران می‌شود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم از رهگذر اکران این طرح‌ها بتوانیم شهروندان را تشویق به بازدید از مراکز فرهنگی و هنری به ویژه موزه‌ها ترغیب کنیم، افزود: «نباید فراموش کنیم که میراث‌دار چه فرهنگ و هنر غنی‌ای هستیم و باید به هر بهانه که شده توجه عمومی را به این میراث گران قدر معطوف کنیم.»

دکتر کامیاب علاوه بر تشکر از این شرکت‌ها تبليغاتي كه اين فضا را براي نمايش آثار فراهم كردند از همکاری آقایان شهلاپور، موسوی، افسریان، معتقدی، دانایی و حامدی برای همکاری در انتخاب طرح‌ها و پیش برد این برنامه نيز تشکر كرد.

سعید شهلاپور هنرمند مجسمه‌ساز نیز در این نشست گفت: «ایده این طرح حدود ۱۰ سال پیش به ذهنم رسید و از‌‌ همان زمان آن را با مسئولین وقت در میان گذاشتم باید تاکید کنم برای اجرای ایده‌های خوب به مدیران شجاع نیازمندیم که آقای کامیاب این شجاعت را داشت و برای اجرای طرحی که هنوز بازخوردهای آن مشخص نیست حمایت‌های لازم را به کار بست.»

گفتنی است در اولین دوره از اجرای طرح “نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر” 1500 اثر از هنرمندان فقید برای نمایش در عرصه عمومی شهر انتخاب شده که به گفته مسئولین سازمان زیباسازی شهر تهران، 70 درصد آن به آثار شاخص هنر ایران و 30 درصد باقیمانده به اثار هنری باارزش خارجی اختصاص دارد. برای تهیه این تصاویر تندیس و حرفه هنرمند، همچنین موسسه چاپ و نشر نظر با سازمان زیباسازی همکاری کرده‌اند.

نویسنده