آثار امين آقايي در گالري آن

تنديس: آثار امين آقايي با عنوان “از پشت شكاف در به تو نگاه مي‌كنم” در گالري آن به نمايش در مي‌آيد.

نمایشگاه آثار نقاشی امين آقايي از روز جمعه، هجدهم اردیبهشت ماه در گالری آن گشایش می‌یابد. این نمایشگاه که امين آقايي نام «از پشت شکاف در به تو نگاه می‌کنم» را براي آن برگزيده است، به نمايش 10 اثر نقاشی و يك ويديو‌آرت از این هنرمند اختصاص یافته است.

پیش از این نمایشگاهی از آثار امين آقايي با عنوان «لب کارون» در سال 1391 در گالری آن برگزار شده بود.
امين آقايي در سال 1361 در اصفهان متولد شد. اينطور كه خودش مي‌گويد اصفهان شهري نبود كه بايد در آن زاده مي‌شد چرا كه او به خرمشهر تعلق داشت اما به سبب اشغال خرمشهر در آن روزها، خانواده‌اش به اصفهان مهاجرت كرده بودند. او چندي بعد به اهواز بازگشت و دوران كودكي خود را كه با جنگ تحميلي همزمان شده بود، در اهواز گذراند.
آنچه در بيشتر آثار امين آقايي دیده می‌شود تاکید بر مخاطب به عنوان ناظر میان زمان گذشته حال و آینده است. در تمامي آثار او گرايش چشمگيري به نماياندن فرهنگ و زندگي مردم خوزستان ديده مي‌شود.
خاطراتی از خرمشهر، آبادان و… در دوران پيش از انقلاب و همچنین در مرکز توجه بودن استان خوزستان در دوران جنگ و تاثیرگذاری بالای خوزستان به عنوان بزرگترین منبع انرژی و درآمد کشور در حافظه مردم ایران باعث شده است تا فضاهایی را که او به تصویر می‌کشد، براي مردم ايران بسیار آشنا باشند.

او تا كنون نمايشگاههاي انفرادي و گروهي متعددي در داخل و خارج از كشور داشته است. از جوايز او مي‌توان به جایزه ویژه فستیوال کارتون ماروستیکا،ماروستیکا – ایتالیا (1387)، جایزه ویژه فستیوال آیدین دوگان وجایزه ویژه CNN استانبول – ترکیه (1388)، جایزه دوم فستیوال ساتیریکون لگنیتسا- لهستان (1388)، جایزه اول فستیوال طنز پیراسیکابا پیراسیکابا- برزیل (1390) اشاره كرد.

نمايشگاه نقاشي «از پشتِ شكاف در به تو نگاه مي‌كنم» از هجدهم ارديبهشت تا ششم خرداد در گالري آن داير است.
علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالري آن به نشاني ميدان ونك، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه نمايند.

نویسنده