تمدید سالانه تبادل چاپ دستی

تنديس: نمایشگاه دومین سالانه تبادل چاپ دستی تا 30 اردیبهشت تمدید شد.

نگارخانه لاله در پی استقبال و درخواست علاقه مندان، «نمایشگاه دومین سالانه تبادل چاپ دستی» را تا 30 اردیبهشت تمدید نمود. شایان ذکر است در این رویداد تاکنون 103 اثر چاپ دستی نیز به فروش رسیده است.

امکانات بیانی چاپ دستی از دیرباز جایگاهی ویژه نزد هنرمندان جهان داشته است. همچنین رویدادهای مختلفی همچون سالانه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی چاپ دستی در دیگر کشورها برگزار می شود. در ایران نیز علاوه بر سابقه پیشین چاپ دستی (اواخر دوره قاجار) که بیشتر در خدمت انتشار روزنامه ها و اعلامیه‌ها بود. شکل مستقل‌تری از آن یعنی «عیدی سازی» در مکتب‌خانه‌ها اجرا و مبادله می‌شد که رفته رفته  به دست فراموشی سپرده شد. در سال‌های اخیر، تعدادی از هنرمندان، این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال نموده‌اند. اما تاکنون غیر از معدودی نمایشگاه در زمینه چاپ‌دستی، توجه زیادی به این رشته صورت نگرفته است. امید که این رویداد نقشی هر چند اندک در گسترش چاپ‌دستی ایران داشته باشد.

این سالانه با هدف تبادل تجربیات هنرمندان، بازخوانی ارزش‌ها و قابلیت‌های چاپ‌دستی و اهدای آثار بین هنرمندان عرصه تجسمی، برنامه‌ريزي و سامان‌دهي شده است. در این رویداد، آثار 204 هنرمند با یکدیگر تبادل شد. دبیر  این سالانه آقای مهدی درویشی است و برخی از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد عبارتند از: فرزاد ادیبی، رضا بانگیز، احمد وکیلی، آیدین خان‌کشی‌پور، ایمان صفایی، امیر طباطبایی، رضا هدایت، جواد نوبهار، همایون موسوی، الهه مقدمی، مهدی درویشی، المیرا میرمیران و …

لازم به ذكر است اولين سالانه تبادل چاپ دستی با هدف ایجاد بستری برای تبادل تجربیات و آثار هنری بین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی برگزار شد.

نمایش آثار این سالانه تبادل چاپ دستی تا 30 اردیبهشت ‌ماه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 9 تا 19 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند به آدرس تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله مراجعه نمايند.

نویسنده