کتاب جعل و از آن خودسازی در هنر توسط نشر پژوهشی آوام‌سرا

کتاب جعل و از آن خودسازی در هنر
معرفی کتاب‌های نشر آوام‌سرا به مناسبت هفته پژوهش

کتاب جعل و از آن خودسازی در هنر، ترجمه و گردآوری زهرا قیاسی، از مجموعه‌ی کتاب‌های «کپسول هنر معاصر» است که توسط نشر پژوهشی آوام‌سرا منتشرشده است.

جعل و از آن خودسازی در هنر نشر آوام‌سرا هفته پژوهش

کتاب فوق به بررسی تعاریف، پرسش‌ها و ابهام‌های حول موضوع جعل، کپی، اصالت و از آن خودسازی در هنر معاصر می‌پردازد.

نظرات منتقدین و کارشناسان و هنرمندان دراین‌باره، نگاهی به آثار بحث‌برانگیز در حوزه از آن خودسازی، پرونده‌های حقوقی آن‌ها و حکم‌های صادره برای آثار مطرح هنر جهان و جایگاه اصالت اثر در دنیای هنر امروز ازجمله مطالب جذاب و خواندنی مطرح‌شده در این کتاب است.

مجموعه‌ی کپسول هنر معاصر، گزیده‌ی پژوهش‌ها و مطالعات هنرمندانی است که در هنر حرفه‌ای ایران دستی بر آتش دارند که اغلب جوان هستند و درعین‌حال لزوم مطالعه و پژوهش نظری را در اعتلای بیان هنری خود حائز اهمیت می‌دانند.

اگر شما به عنوان یک هنرمند، گالری دار و یا کسی که اثر هنری خریداری می‌کنید و می‌خواهید مطمئن باشید اثر درستی را خریداری و یا به فروش می‌رسانید، سوالاتی از این قبیل را دارید؟

مرز بین جعل و از آن خودسازی کجاست؟
سرانجام پرونده های جنجال برانگیز هنرمندان از آن خودساز در دادگاه به کجا کشیده شد و چه تاثیر بر هنرمندان پس از آن ها داشت؟

آیا اصالت هنر در همه دوران ها اعتبار یکسانی داشته یا مانند بسیاری موضوعات دیگر اقتضای شرایط، ارزش آن را تبیین کرده است؟

اصالت اثر هنری در شرایط فعلی به چه معناست؟

برای یک هنرمند مرز بین الهام گرفتن و کپی کردن کجاست و تا چه حدی میتوان  از هنرمندان دیگر تاثیر پذیرفت؟

چطور  کاری تاثیر گذار تولید کنم؟

یا اینکه هویت و اصالت اثرمان چگونه قضاوت میشود؟

اساسا یک اثر اصیل معاصر چگونه باید باشد؟

برای همه هنرمندان این نکته اهمیت بسیاری دارد تا چه حدی توانسته‌اند مقصود خود را در آثارشان ارائه دهند و چقدر میتوانند از اساتید و یا هنرمندان دیگر یا از ایده‌ها و تصویرها در اثارشان استفاده کنند؟

این سوالات همیشه و در همه دنیا مطرح بوده، اینکه تا چه میزان اثر هنری میتواند اصیل باشد و آیا اصیل یعنی اینکه هنرمند بگوید این کار من است و هویت من در آن هست و بعد از صدها سال همه بدانند این اثر  هنرمند بخصوص بوده و مردم بفهمند این اثر حرفی برای گفتن داشته است.

کتاب جعل و ازآن‌خودسازی در هنر، ترجمه‌ی چهار مقاله در خصوص این موضوع است، که وچوه فلسفی، تاریخی، حقوقی و هنری ازآن‌خودسازی را بررسی کرده اند.
این کتاب مجموعه‌ای است مختصرو مفید که خواندن آن برای هنرمندان، پژوهشگران، دانشجویان هنر، حقوقدان ها ، خریداران و مجموعه داران اثر هنری ، دانشجویان هنر و … جذاب خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب‌های نشر آوام‌سرا می‌توانند به آدرس avamsarapub.ir مراجعه نموده یا با تلفن 88848615 تماس حاصل نمایند.

نویسنده