سارا رهبر در گالری کربن‌۱۲

|  گالری کربن ۱۲ (carbon 12)
|  نمایشگاه انفرادی
|  هنرمند: سارا رهبر
| عنوان: –
|  گشایش: ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت)
| پایان: ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴)

گالری کربن ۱۲ دبی در اولین همکاری خود با اتحادیه معاملات هنر جدید نیویورک[۱]، نمایشگاهی انفرادی از آثار سارا رهبر؛ هنرمند آمریکایی ایرانیتبار برگزار می‌کند.

وضیعت انسانِ قرن ۲۱ با ابزاری‌هایی که سبب موفقیت تجاری بشریت است ترسیم می شود و بر تکنولوژی، هوش مصنوعی و نشانه‌های ایدئولوژیک تکیه دارد. سارا رهبر هنرمند نئودادیست و ساختارگرایی است که با ایجاد چیدمان‌ها و ترکیبات فیزیکی ساده زبان بصری خود را تعریف و به بیننده منتقل می‌کند. آثار او در زمینه بافت، ترکیبات رنگی و ارجاعات تاریخ هنری بسیار قوی هستند.

مخاطب در مواجه با آثار رهبر بسیار سریع ارتباط برقرار می‌کند و همانند نبردی انسانی به سرعت در مواجه با اثر و ارتباط با آن قرار می‌گیرد. مجموعه جدید سارا رهبر، اشیایی جمع‌آوری و چیده شده در کنار هم هستند. ابزار و وسایل ساده و کاربردی مانند چرخ، باطوم، کفش، اسلحه، چوب و… ابزاری ساده که برای برآوردن نیازهای اولیه و ساده بشر ضروری هستند.

carbon12-1
سارا رهبر متولد سال ۱۳۵۵ هجری شمسی در ایران است که هم‌اکنون در نیویورک آمریکا زندگی و کار می‌کند.
رهبر هم‌اکنون یک برنامه مطالعاتی میان رشته‌ای را در نیویورک و کالج هنری سنت مارتین[۲] در لندن پی‌گیری می‌کند. آثار او طیف گسترده‌ای از تکینیک‌ها مانند عکاسی، مجسمه‌سازی و چیدمان‌هایی میکس مدیا را شامل می‌شود که اغلب با تجربیات شخصی او ترکیب و اثری هنری را می‌آفریند.

سارا رهبر تا کنون موزه‌ها و گالری‌های بسیاری در سراسر دنیا از جمله موزه کویینزلند[۳]، مرکز هنر شارجه[۴]، مرکز پومپیدو[۵] و… آثار خود را به نمایش گذاشته است. آثار او همچنین در گالری‌ها و موزه‌های بسیاری در دنیا نگهداری می شوند.

[۱] (NADA (New Art Dealers Alliance
[۲] London’s Central Saint Martins College of Art
[۳] Queensland Museum
[۴] Sharjah Art foundation
[۵] The Centre Pompidou

نویسنده