گشایش نمایشگاه مرتضی گودرزی دیباج

تندیس: نمایشگاه نقاشی مرتضی گودرزی دیباج شامگاه جمعه 18 اردیبهشت گشایش یافت.

به گزارش گالری ساربان شامگاه جمعه 18 اردیبهشت نمایشگاه نقاشی مرتضی گودرزی دیباج با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر گشایش یافت. این نمایشگاه شامل 22 اثر نقاشی است که با تکنیک ترکیب مواد و آکرولیک در ابعاد متفاوت روی بوم خلق شده اند.

مرتضی گودرزی دیباج در حاشیه مراسم در مورد آثارش گفت: «در لحظاتی که کار می کنم – چه نوشتن و چه کشیدن – احساس آرامش خاصی دارم و لحظات غیرقابل تحمل برایم به لحظات شیرینی بدل می شوند. البته هرگز آن زیرکی را نداشته ام تا با آدم های پرگو در بازار آهنگرها وعده دیدار بگذارم به همین دلیل اگر نقدی سازنده باشد قطعا بر جان مینشیند وگرنه فقط حاصل جمع نفی ها نمیتواند تاثیری بر زندگی هنری هیچکس بگذارد. هر هنرمندی به هر حال یا در آشیانه هنری خودش سقوط می کند و یا در فضای بی انتها، پروازی دلنشین را پیش روی تماشاگران می گذارد؛ اما فقط قفس های ساخته نشده به داشتن پرنده های بیشتر فخر می فروشند. شاید بر همین اساس است که عاشق ابرهایی هستم که بیمنت با حاصل جمع قطرات باران از بستر خشک زمین پذیرایی می کنند.
پس از سالیانی فراز و نشیب در عالم هنر امیدوارم فقط عمرم در آستانه ورودی زندگی نگذشته باشد. آثارم بی پرده اند اما نه برای کسی که آنقدر با من بیگانه است که سلام را خداحافظی می شنود. اگر کمی گوش دل باز کنی راحتاند و ساده و بی تکلف. هیچ ادعایی ندارم جز آنچه که به واقعیت و حقیقت معترفم که ادعا در هنر گزافهای بیش نیست. شاید من هم مانند پرنده ای باشم که پرواز را از خودش بیشتر دوست دارد. همواره اگر با یک گوش فریاد را شنیده ام با گوش دیگر سکوت را تجربه کرده ام. نیک می دانم که اگر گام هم برندارم بزودی خروجی زندگی را پشت سر خواهم گذاشت، در نتیجه با خودم در خلق و ارائه آثارم صادقم و با مردمم صادق تر؛ چون تجربه هایم کاملا شخصی است و از طرفی آنقدر برای مردمم احترام قائلم که هرگز هیچگونه توصیفی را برای تابلوهایم طرح نمی کنم.»

18-copy

گودرزی در رابطه با آثارش نیز افزود: «آثارم بخشی از درون من اند وهمراه تنهایی هایم، آنجا که دست در دست سکوت می گذارند به همراه این تابلوها آرزوی بر باد رفته مشترکی دارم؛ اما معتقدم که چشمان تماشاگران آثارم هستند که تابلوهایم را تماشایی می کنند. چه بخواهم و چه نخواهم تابلوهایم با نوشته هایم افقی مشترک می یابند.»

نمایشگاه «هجوم سکوت» تا 28 اردیبهشت همه روزه و جمعه ها بجز سه شنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 دایر می باشد. علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صاونچی(مهناز)، شماره 8 مراجعه و یا با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

نویسنده