یوزپلنگ ایرانی در گالری ۲۶

تندیس: نمایشگاه گروهی عکس «یوزپلنگ ایرانی» در گالری 26 افتتاح شد. در این نمایشگاه از میان 309 عکس ارسالی به دفتر انجمن، 16 عکس توسط داوران در سه مرحله داوری انتخاب شده و به نمایش در آمده است. عکسها از «کوشکی » و « دلبر» دو یوزپلنگ آسیایی تهیه شده که چندین سال است تحت حفاظت و آزمایشات ژنتیکی پروژه حفاظت از یوز آسیایی قرار دارند.

این نمایشگاه به کوشش اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شده است. یوزپلنگ آسیایی گربه‌سانی در خطر انقراض است که تجاوز انسان به زیستگاه‌هایش، مشکل آب و غذا، شکار و تصادف جاده‌ای جمعیت بسیار کوچک آن را در معرض نابودی کامل قرار داده است.فراخوان عکاسی از این دو یوزپلنگ آسیایی، اسفند 93 از طریق انجمن به عکاسان اعلام شده بود.

یوزپلنگ آسیایی
یوزپلنگ آسیایی

در روز افتتاحیه نمایشگاه که با استقبال بسیار خوب علاقمندان و اعضای انجمن صورت گرفت، علاوه بر نمایش عکس ها در مورد وضعیت یوزپلنگ ایرانی و به طور کلی حیات وحش کشور گفت و گوهایی شکل گرفت. حضور چند تن از چهره های مطرح هنری و صنعتی در کنار حضور کودکان در این نمایشگاه از نکات جالب توجه بود

آقایان علی حسن پور، امید طاری‌فرد، علی محمدی، علی کریمی، بهنام قربانی، مرتضی اسلامی‌دهکردی و حسین احمدی‌کرمانشاهی، عکاسانی هستند که عکس های آن ها در حمایت از یوزپلنگ ایرانی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.  هم چنین عکس «آرش» برنده عکس دوربین‌های تله‌ای مجله BBC Wildlife، به عنوان هفدهمین اثر برگزیده شد.

گالری 26

گفتنی است عواید حاصل از این نمایش گاه صرف فعالیت های  حمایت از یوزپلنگ ایرانی خواهد شد. نمایشگاه عکس یوزپلنگ ایرانی تا چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در گالری ۲۶ تهران دایر می باشد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 15 تا 20 به نشانی خیابان لواسانی شرقی (فرمانیه)، بعد از دیباجی شمالی، خیابان سلمان‌پور ظهیر (سنبل)، شماره ۲۶، زنگ سوم، گالری ۲۶ مراجعه کنند.

منبع خبر : انجمن حمایت از یوزپلنگ ایرانی

یوزپلنگ ایرانی2

ICS_Poster

نویسنده