کدام گالری های نیویورک با هنرمندان ایرانی کار میکنند؟

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی شیدا سلیمانی در گالری دنی دیمین

پرونده نگاهی به حضور  هنرمندان ایرانی در گالری‌های بین‌المللی طی سال 1401

هنر همواره به‌عنوان یک وسیله بیانی، مرزها و فرهنگ‌ها را از بین می‌برد و باعث می‌شود که مردمان در سراسر جهان از طریق تقدیر و تمجید از خلاقیت با هم در ارتباط باشند. هنرمندان ایرانی نیز بخشی از دنیای هنری بوده‌اند و با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و سبک خود، توانسته‌اند بر روی صحنه جهانی به قدم بگذارند. باوجود چالش‌های فرهنگی و سیاسی در کشور خود، هنرمندان ایرانی همچنان ادامه داده‌اند تا آثاری پر از اندیشه و زیبایی خلق کنند. 

نیویورک به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان، محیطی مهیا برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی بوده است. در این مطلب، به معرفی برخی از برترین گالری‌های نیویورک که آثار هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته‌اند، می‌پردازیم و جهان هنر ایرانی را به بررسی می‌کشانیم. همراه با ما در این سفر کاوشی از هنری که مرزها و محدودیت‌ها را نمی‌شناسد باشید.

گالری دنی دیمین Denny Dimin gallery

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی شیدا سلیمانی در گالری دنی دیمین

گالری دنی دیمین یک گالری هنرهای معاصر است که در خیابان لیسپنارد ۳۹ در محله ترایبکا شهر نیویورک واقع شده است. این گالری در سال ۲۰۱۳ توسط رابرت دیمین و الیزابت دنی تأسیس شده است و هنرمندانی را که در رسانه‌های مختلف کار می‌کنند، ازجمله هنرهای تصویری، نمایشگاه، عکاسی، ویدئو و نصبی، در برمی‌گیرد و در طی سال‌های گذشته آثاری از امیر ح فلاح  و شیدا سلیمانی را نمایش داده است.

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی شیدا سلیمانی در گالری دنی دیمین
شیدا سلیمانی

لحن گالری دنی دیمین را می‌توان به‌عنوان لحنی معاصر، نوآورانه و گوناگون توصیف کرد. نمایشگاه‌های گالری بررسی موضوعات و سبک‌های گسترده‌ای را شامل می‌شوند که شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، ویدئو و اینستالیشن است. 

این گالری به دلیل نمایش آثار مفهومی، شناخته می‌شود و به‌طورمعمول با هنرمندان خود همکاری می‌کند تا پروژه‌های جسورانه و تجربه‌گرایانه را توسعه دهند.

علاوه بر برنامه نمایشگاهی خود، گالری دنی دیمین نشست‌ها، اجراها و رویدادهایی را نیز برگزار می‌کند که به فراهم کردن فضای گفتگو و تبادل بین هنرمندان، داوران و عموم مردم کمک می‌کنند. این گالری متعهد است که هنرمندان خود را در بلندمدت حمایت کرده و روابط برجسته‌ای را با مجموعه‌ها، مؤسسات و سایر اعضای جهان هنر برقرار کند.

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی شیدا سلیمانی در گالری دنی دیمین
امیر ح فلاح

فضای این گالری بسیار زیبا و مدرن است، با سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگی که به نور طبیعی اجازه می‌دهد تا فضا را برای نمایش آثار هنری را روشن کند. این گالری به چندین فضای نمایشگاهی تقسیم شده است که به برگزاری چند نمایشگاه هم‌زمان اجازه می‌دهد. وب‌سایت گالری اطلاعات جزییاتی درباره نمایشگاه‌های فعلی و آینده، هنرمندان و آثارشان را ارائه می‌دهد.

برای بازدید از گالری دنی دیمین و مشاهده‌ی نمایشگاه‌های فعلی و آینده، می‌توانید به وب‌سایت آن به آدرس www.dennydimin.com مراجعه کنید یا با شماره‌ی تلفن +1 (212) 226-6537 تماس بگیرید.

مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP)

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP)

مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP) یک موسسه معروف متخصص در حوزه عکاسی و فرهنگ بصری است که در شهر نیویورک واقع شده است. این مرکز در سال ۱۹۷۴ تأسیس شده و برنامه‌های گسترده‌ای ازجمله نمایشگاه‌ها، آموزش و برنامه‌های فرهنگی را به ارمغان می‌آورد.

استایل و تم مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP) به‌صورت آموزشی، اجتماعی و الهام‌بخش شناخته می‌شود. نمایشگاه‌های این مرکز بر روی مباحث متنوعی مرتبط با عکاسی و فرهنگ بصری تمرکز دارند، ازجمله عکاسی مستند، پرتره‌، عکاسی هنری و اینستالیشن چندرسانه‌ای. 

ICP برای نمایش آثار هنرمندان جوان و برجسته مشهور است و نمایشگاه‌های آن بازنمایی صدای اقشار تحت‌فشار جامعه شهرت دارند.

ICP برنامه‌های ارتباط با جامعه را ارائه می‌دهد که فرصتی برای ارتباط با عکاسی و فرهنگ بصری را برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم می‌کنند.

علاوه بر برنامه‌های نمایشگاهی، ICP برنامه‌های آموزشی متنوعی نیز ارائه می‌دهد که شامل کارگاه‌ها، کلاس‌ها و سخنرانی‌ها هستند. این برنامه‌ها به‌منظور تشویق گفت‌وگو و تفکر انتقادی درباره مسائل معاصر در حوزه عکاسی و فرهنگ بصری طراحی شده‌اند. همچنین، ICP برنامه‌های برون‌رسانی جامعه را ارائه می‌دهد که فرصت‌هایی برای جامعه‌های غیرخدمت‌رسان در حوزه عکاسی و فرهنگ بصری ارائه می‌دهند.

این مرکز در خیابان اسکس ۷۹، در منطقه لاورایست ساید شهر نیویورک واقع شده است.

هنرمندان ایرانی گالری های بین المللی مرکز بین‌المللی عکاسی (ICP) نیوشا توکلیان
نیوشا توکلیان

فضای‌ این‌ مرکز مدرن و کم‌تزئین است با دیوارهای سفید است که توجه را به آثار هنری جلب می‌کنند. ساختمان شامل فضاهای نمایشگاهی، کتابخانه و آرشیوی با مجموعه‌ای گسترده از متریال‌های مرتبط با عکاسی است، ازجمله کتاب‌ها، مواد چاپ و…

قابل‌توجه است که این مرکز میزبان آثار عکاس ایرانی نیوشا توکلیان بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز ICP و نمایشگاه‌های فعلی و آینده آن، می‌توانید وب‌سایت آن را در آدرس www.icp.org بازدید کنید یا با شماره تلفن +1 (212) 857-0001 تماس بگیرید.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

گالری‌های نیویورک چگونه در دوران کرونا زنده مانده و رشد کرده‌اند

Authors