فراخوان هنری کودک و نوجوان «هفت اثر هفت هنرمند»

یک سفر دیدنی به دنیای شاعران پارسی‌گو

فراخوان هنری کودک و نوجوان «هفت اثر هفت هنرمند» آموزشگاه بهار ایده

آموزشگاه هنرهای تجسمی بهار ایده تابستان امسال در راستای گسترش ارتباط هنرجویان کودک و نوجوان با هنرمندان و با رویکرد  اهداف آموزشی خلاق خود فراخوان هنری « هفت اثر، هفت هنرمند» برگزار می‌کند.


نازیلا پاکیاری مديريت آموزشگاه بهار ايده و مدیر هنری و کیوریتور این پروژه در این‌باره چنین توضیح می‌دهد:
خودشناسی در بستر آموزش هنر، آشنایی با اساطیر و فرهنگ و هنر ایران و آموزش  مهارت های  مؤثر  همواره رویکردهای اصلی آموزش در مدرسه هنر بهار ایده بوده است.
هدف اصلی این پروژه، رساندن هنرجویان به شناخت خود از طریق بیدار کردن تفکر خلاق در آنهاست.
پروژهٔ هفت اثر، هفت هنرمند در قالب هفت کارگاه یک روزه برگزار می‌شود.
هنرجویان در هر کارگاه با یک هنرمند حرفه‌ای در یکی از رشته‌های هنرهای تجسمی آشنا خواهند شد تا از طریق روش و تکنیکی که از او می آموزند بتوانند دریچه‌ای را بر شناخت خود بگشایند.
موضوع مشترک تمام این کارگاه ها، «شعر و شاعران» خواهد بود تا در روند این پروژه، هنرجو جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شود و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود بردارد.
هنرجویان حاضر در این پروژه هنری از میان کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱6 سال که سابقه آموزش هنر و خلاقیت را داشته اند انتخاب می‌شوند و در هر کارگاه بسته به ایده پردازی هر هنرمند ، یک اثر گروهی و یا آثاری توسط هر فرد خلق و تولید می‌شود.
در نهایت، آثار هنرجویان  در کارگاه هفتم به همراه اجرای یک پرفورمنس طراحی شده به همراه هنرجویان و هنرمندان برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.
هنرمندان مهمان و برگزار کنندهٔ این پروژه، همگی از اساتید باتجربه و حرفه‌ای در حوزه‌های تخصصی مختلف هنری هستند و دو تسهیل‌گر هنر کودک در کنار مدیر پروژه آنها را در هر کارگاه یاری ‌می‌کنند.
اساتید هنرمند حاضر در کارگاه ها
خانم هاعطیه مرکزی، نازیلا پاکیاری، مهشید آسوده‌خواه، مریم روشن فکر، محبوبه یزدانی و بهار فهرستی به همراه آقایان کمال طباطبایی، شهروز پاکیاری و بهمن ناصری خواهند بود.
هنرجویان کارگاه‌های نقاشی، تصویرگری ،حجم سازی و نوشتن خلاق شرکت خواهند کرد و در کارگاه پایانی که اجرای پرفورمنس خواهد بود، آثار خود در کارگاه ها را نیز به نمایش عموم خواهند گذاشت
علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد هنری، پژوهشی با شرایط زیر می‌توانند حضور داشته باشند :
شرط سنی: ۱۰ تا ۱6 سال
هنرجویان باید حداقل دوره های آموزشی مقدماتی هنر و خلاقیت را گذرانده باشند.
هنرجویانی که خود را واجد شرایط فوق می‌دانند
مختصری از معرفی خود را به همراه پنج عکس از آثار هنری خود ،به شماره 09125348121 در واتس آپ یا تلگرام ارسال بفرمایند.

علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان هنری توجه بفرمایید ارسال آثار به منزله ی انتخاب نهایی نیست و مدیر پروژه پس از بررسی آثار و ارزیابی اولیۀ هنرجویان واجد شرایط را انتخاب و اعلام می‌نماید.
مهلت ارسال آثار و مشخصات :
22 تیر ماه ۱۴۰۲

در همین ارتباط بیشتر بخوانید.

پرونده نقش خلاقیت در آموزش

هوش درون فردی و معنای صلح | یادداشتی پیرامون نمایشگاه نقاشی آموزشگاه بهار ایده

گفتگو با نازیلا پاکیاری مدیر آموزشگاه بهار ایده | روشی جدید از تلفیق هنرها با علوم نوین

هنرمندان کوچک بهار ایده خالق اسطوره‌های بزرگ

نویسنده