نمایش آثاری از حمیده نجفی در آرت فر Art the Hague هلند 2023

حضور هنرمند ایرانی در Art the Hague 2023

آرت فر Art the Hague از رویدادهای قابل‌توجه هنری هرساله میزبان هنرمندان بسیاری است و امسال دهمین دوره را از ۴ تا ۸ اکتبر 2023 در شهر لاهه هلند برگزار می‌کند.

حمیده نجفی آرت فر Art the Hague 2023

«حمیده نجفی[1]» هنرمند ایرانی شرکت‌کننده در این آرت فر با منتخبی از مجموعه عکس‌های «کارگران مشغول کارند» در این رویداد هنری شرکت کرده است. آثار او به سرپرستی و کیوریتوری فرانسیس بوئسکه[2] در غرفه 36 به نمایش درخواهد آمد.

مجموعه عکس‌های «کارگران مشغول کارند» از این هنرمند در جدیدترین پروژه از پروژه‌های خانم بوئسکه[3] در کنار هنرمندان دیگر از کشورهای مختلف به نمایش درمی‌آ‌ید.

حمیده نجفی آرت فر Art the Hague 2023

48 گالری در رویداد امسال Art the Hague شرکت خواهند کرد؛ گالری‌های جوان و مشهوری از هلند، اسپانیا، آلمان، لهستان و اسلواکی آثار قابل‌توجهی ارائه کرده‌اند.

حمیده نجفی پیش‌تر از این، در دو نمایش دیگر در This Art Fair 2018 آمستردام و نیز در پروژه‌ی The future is Female II, Love Letters 2020 از پروژه‌های خانم فرنسیس بوئسکه که به سرپرستی و کیوریتوری او که در موزه‌ی Coda شهر اپلدورن در هلند برگزار شد به مدت شش ماه آثار خود را ارائه داده بود.

حمیده نجفی آرت فر Art the Hague 2023

آثار او تلفیقی است از مکان‌ها و زمان‌ها که به‌واسطه عکاسی چیدمان و طراحی شکل‌گرفته، به‌نحوی‌که از طراحی‌های خودنگاره آغازشده سپس طراحی در چیدمانی از اشیا قرارگرفته و نهایتاً از آن عکاسی شده است که نشان‌دهنده توالی و شکستن مدیا و زمان است. چهره خواب‌زده و رویایی درون طراحی که تصویر خود هنرمند است با رؤیاهای تجسم‌یافته که در اطرافش چیدمان شده از قابی به قاب دیگر انتقال‌یافته و زمان را در خود مستحیل می‌کنند همانند بازتاب تصاویر در آینه‌های روبرو.

حمیده نجفی آرت فر Art the Hague 2023

جهت آشنایی بیشتر با هنرمند در لینک زیر دنبال کنید:

آینده انسان است | آثاری از حمیده نجفی هنرمند ایرانی

لیست کامل شرکت‌کننده‌ها در آرت فر Art the Hague را اینجا ببینید.


[1] – Hamideh Najafi

[2] – Francis Boeske

[3]Francis Boeske Projects

نویسنده