سپیده نورمنش و گل‌های گوشتخوار با رؤیایی از اشکال بنیادین

گالری Vitrine شهر لوسرن

سپیده نور منش گل های گوشتخوار گالری ویترینه

نمایش دوئت سپیده نورمنش و کارملا گندر با عنوان «گل‌های گوشتخوار» 23 مارچ در گالری Vitrine شهر لوسرن سوئیس افتتاح شد.

او در بیانیه نمایشگاه این‌چنین عنوان می‌کند: مجموعه «گل‌های گوشتخوار» برای من به عنوان خاطره‌ای از دوران کودکی شروع شد. فضای رنگارنگ و رؤیایی  شاید  مانند «آلیس» در سرزمین عجایب. آن‌ها به ناگاه زنده می‌شوند و با ریتمی موزون حرکت می‌کنند، تکثیر می‌شوند و همه‌جا را با دهان‌های گشوده پر می‌کنند. من مجذوب شکل‌های متفاوت گل‌های گوشتخوار شدم که شبیه برخی اندام‌های انسان هستند.  گویی چیزی ویژه و مهم  پیدا کردم، یک‌شکل اولیه که بین رحم، سفال‌های قدیمی و گیاهان گوشتخوار مشترک است.

سپیده نور منش گل های گوشتخوار گالری ویترینه

 این اشکال بنیادی که در سفال‌های (کوزه)  باستانی دست‌ساز هم  به صورت انتزاعی رخ می‌نماید مستقیماً با آفرینش و ماندگاری زندگی مرتبط هستند، فضایی خاص و پر از اسرار که نگهدارنده هستند، کوزه‌های سفالی و رحم‌های انسانی هم‌شکل‌اند  و هر دو نگهدارنده مواد اولیه زیستی هستند (شاید هم واسطه‌هایی برای تداوم زندگی).  اندام‌واری  این اشکال که گاه شکل حلقوی به خود می‌گیرد، درواقع ترجمان درونی است از خود  که مرا شگفت‌زده می‌کند. 

سپیده نور منش گل های گوشتخوار گالری ویترینه

زمانی که   برای ساعت‌های متمادی روی تابلوهای گل‌های گوشتخوار  و  اشکال آغشته به رنگ  آن‌ها کار می‌کنم، رفته‌رفته اشکال انتزاعی آن را کشف می‌کنم و برای من ضروری است که بعد از مدتی اجازه دهم که به صورت فرم‌  و درعین‌حال بابیانی شیواتر بلکه انتزاعی  این تجربیات را ارائه کنم. 

شایان‌ذکر است نمایشگاه سپیده نورمنش با عنوان «گل‌های گوشتخوار» تا 25 می 2024 در گالری Vitrine در شهر لوسرن سوئیس برقرار است.

سپیده نور منش گل های گوشتخوار گالری ویترینه

دیگر اخبار تجسمی را دنبال کنید.

نویسنده