برگزاری مجمع صندوق اعتباری هنر

تندیس: مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر روز شنبه ۹ خرداد ماه ۹۴ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس هیات امناء و با حضور تمامی اعضاء روز شنبه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۴ در اتاق جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسما از فروردین‌ماه‌۸۳ آغاز کرد. صندوق موسسه‌ای غیردولتی وغیرانتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هیات امناء اداره می‌شود.

صندوق اعتباری هنر
صندوق اعتباری هنر

در این جلسه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی به نقش و اهمیت «اقتصاد خلاق» و «اقتصاد فرهنگ» در پیاده‌سازی سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» که از ارشادات و هدایت‌های مقام معظم رهبری است اشاره داشت و گفت: «در حوزه فرهنگ لازم است حرکتی آغاز شود که در جهت حمایت از آثار فاخر هنرمندان و اصحاب فرهنگ گام‌های بلندتری برداشته شود و توجه به اقتصاد فرهنگ می تواند این مهم را محقق سازد.»
بنا به اعلام روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در این مجمع، پس از شنیدن گزارش حساب‌رس مستقل و بازرس قانونی صندوق، عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ توسط غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق ارائه شد و صورت‌های مالی توسط اعضاء به تصویب رسید و پیشنهادهای اجرایی برای سال ۱۳۹۴ مورد موافقت هیات امناء صندوق قرار گرفت.
شایان توجه است؛ صندوق اعتباری هنر، به عنوان حامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه ، تأسیس و کار خود را از سال ۸۳ آغاز کرد که با فعال شدن چشم گیر صندوق طی دو سال گذشته اعضاء آن متشکل از جامعه فرهنگی و هنری کشور هم اکنون به بیش از ۳۰۰۰۰ نفر رسیده‌اند. این صندوق با نگاه جدی به «اقتصاد فرهنگ و هنر» با مشارکت و عضوگیری هر چه افزون‌تر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جامعه فرهنگی و هنری کشور، در راه تحقق اقتصاد فرهنگ و هنر گام بر می‌دارد و به خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه، خدمات بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم و مستمری و تسهیلات ارائه می دهد. این صندوق با ایجاد زمینه‌های مناسب برای خلق آثار متنوع فرهنگی و هنری، با برنامه‌های نوین خود از سویی بازوی اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامی هنرمندان و بسترساز ترویج فرهنگ و هنر فاخر ایرانی است.

نویسنده