نمايشگاه نقاشي با موضوع زن

تندیس: نمايشگاه نقاشي با عنوان «نجوای حوّا» در گالری ایده‌پارسی به نمایش گذاشته می‌شود.

«نجوای حوّا» در گالری ایده‌پارسی به نمایش گذاشته می‌شود. گالری ایده‌پارسی از 22 خرداد ماه میزبان نمايشگاه نقاشي با عنوان «نجوای حوّا» است. در این نمایشگاه آثار نقاشی الناز صباغ‌پور، عالیا عابدینی، حمید زارع، الناز زرنگار، رویا اعتمادی‌فر به نمایش گذاشته خواهد شد.

محوریت و موضوع اصلی این آثار «زن» است و در بیانیه این نمایشگاه نیز آمده است: «حواّ، زنی است که در بهشت زاده شد و از بهشت رانده شد. این زن در پیوند با باورهای کهن زنانه، بیانگر نوعی فراز و فرود توأمان در نگرش جامعه نسبت به زنان می‌باشد. حواّ، نمادی گویا از رویکردی دو قطبی نسبت به ماهیت وجودی زن است. در یک قطبِ این دیدگاه، زن به عنوان مادر، همسر و رکن اصلی زایش و حیات بخشیِ بشر، مورد احترام قرار می‌گیرد و در سویی دیگر، نگرشی منفی وجود دارد که زن را نمادی از اغوا و فریبکاری می‌داند. این دوگانگی در تفسیر ماهیت زنانه، سبب بروز تناقضات پیچیده‌ای در بطن تفکر عمومی نسبت به زن شده است.»

نمايشگاه نقاشي «نجوای حوّا» بازگو کننده دیدگاه‌های هنرمندان جوان در برخورد با مسائل زنان است. بیان جایگاه حقیقی زن و تأثیر نگرش‌های فردی و جمعی بر شخصیت و نقش زن، کنکاشی است که در آثار این هنرمندان نمود می‌یابد.

«نجوای حوّا» از روز جمعه 22 خردادماه از ساعت 17 تا 20 گشایش خواهد یافت و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز(دولت)، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر، شماره 28، گالری ایده‌پارسی مراجعه فرمایند.

نویسنده