جکسون پولاک در تیت لیورپول

تندیس: پس از سی سال، نمایشگاهی از آثار اخیر جکسون پولاک در لیورپول برگزار می‌گردد.

تابستان امسال گالری تیت لیورپول، میزبان اولین نمایشگاه جکسون پولاک است که به بررسی آخرین آثار جکسون پولاک بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ می‌پردازد.

این نمایشگاه با عنوان «جکسون پولاک: نقاط کور» به بررسی آخرین بخش از فعالیت‌های هنری پولاک که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، نیز می‌پردازد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارهای پولاک از زمانی که هنوز هنرمند مشهوری نبود تا زمانی که به اوج شهرتش رسید، به نمایش در خواهد آمد.

نمایش آثار برجسته پولاک به همراه مجموعه‌ای از طرح‌ها، چاپ‌ها و مجسمه‌های او که تا کنون دیده نشده‌اند، فرصت خوبی برای درک بیشتر این هنرمند برجسته فراهم خواهد کرد.

jacksonpollock

از زمان برگزاری نمایشگاه آثار پولاک در موسسه هنر معاصر در سال ۱۹۸۰، این اولین باری است که مجموعه کارهای او به این شکل در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

جکسون پولاک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین هنرمندان آمریکایی قرن بیستم است که آثارش سهم به سزایی در هنر انتزاعی دارد. پولاک از پیشگامان سبک نقاشی کنشی (action art) است که در آن بوم بر کف اتاق گذاشته می‌شود و با پاشیدن و چکاندن رنگ و ضربه‌های سریع قلم مو این نقاشی‌ها خلق می‌شوند. جکسون پولاک در سال ۱۹۱۲ در وایومینگ به دنیا آمد و در سال۱۹۵۶ در سن ۴۴ سالگی حین رانندگی در حالت مستی تصادف کرد و از دنیا رفت.

گفتنی است، این نمایشگاه که با همکاری «بنیاد پولاک کرانسر» و «موزه هنر دالاس» برگزار می‌شود، از تاریخ 30 ژوئن (9 تیرماه) تا 18 اکتبر (26 مهرماه 94) در موزه تیت لیورپول برقرار است.

نویسنده