پنجمین نمایش عمومی مجسمه در شهر

تندیس: نمایشگاه هنر عمومی « مجسمه در شهر » تابستان امسال نیز با مجموعه‌ای از آثار مطرح هنر معاصر از هنرمندان مشهوری چون دمین هرست در لندن به اجرا درآمده است.

« مجسمه در شهر » ، پروژه‌ای سالانه، پویا و عمومی در شهر لندن است و در فضای باز شهری قابل بازدید برای عموم می‌باشد. این مجموعه در پنجمین سال نمایش خود به ارائه جدیدترین آثار هنرمندان مطرح معاصر در لندن پرداخته و سعی در ارتقاء کیفیت بصری محیط شهری و ارتباط بیشتر مخاطبان عام با آثار هنری فاخر دارد.

آثار برگزیده از هنرمندان بین‌المللی معاصر از ۹ جولای ۲۰۱۵( ۱۸ تیرماه) در معابر شلوغ، مکان‌های خلوت و همچنین فضاهای سبز شهر در منطقه Square Mile (منطقه مرکز تجاری انگلیس)، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. در میان این مجسمه‌ها، آثار هنرمندانی چون دمین هرست، بروس بیسلی، کریس مارتین، لورا فورد و… دیده می‌شوند. همچنین در ماه سپتامبر اثری از آی‌وی‌وی هنرمند سرشناس چینی همزمان با نمایشگاه بزرگ‌داشت او در رویال آکادمی لندن، در این مجموعه قرارداده خواهد شد.

پروژه مجسمه در شهر در پنجمین سال کار خود با ارائه آثار از هنرمندان مطرح معاصر نه تنها تجربه زندگی شهری را غنا می‌دهد بلکه باعث جذب بازدیدکنندگان فرهنگی به بخش قدیمی شهر نیز می‌شود.

امسال مجموع چهارده اثر به نمایش در خواهند آمد که از آن میان می‌توان به «روح» (۲۰۱۰) اثر “Adam Chodzko” که یک قایق چوبی شش متری است اشاره کرد و یا اثر دیمین هرست به نام  “monumental “Charity  که نزدیک به هفت متر طول دارد و در میان کلیسای «سنت هلن» و ساختمان «سوئیس ری» قرار گرفته است.

این پروژه‌ها از سال ۲۰۱۱ تا کنون هر سال برگزار شده و بدین ترتیب در سال‌های اخیر کلان شهر لندن که امروزه یکی از مراکز مهم اقتصاد هنر دنیا است، همواره با حضور قابل توجه مجسمه‌ها و آثار هنرمندان مطرح مواجه بوده است. آنیش کاپور، تریسی امین، دن گراهام و آنتونی گروملی از جمله هنرمندان بزرگی هستند که در سال‌های قبل در این نمایش عمومی هنر حضور داشته‌اند.

در طول برگزاری این نمایشگاه که توسط شرکت “The City Of London” و با همکاری و حمایت موسسات تجاری فرهنگی و آموزشی مهم لندن پرپا شده است، کارگاه‌های آموزشی و همچنین تورها و برنامه‌های خانوادگی رایگان برای بازدید از تمام آثار در محدوده نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا نهایت امکان برقراری ارتباط بین هنر و مردم ایجاد شود.

گفتنی است مجموعه « مجسمه در شهر- ۲۰۱۵ » تا می ۲۰۱۶ (اردیبهشت ۹۵) ادامه خواهد داشت. (+)

[foogallery id=”9993″]

نویسنده