نمایه ف

فاروقی، کامیار

خواهم‌آمد … (یادداشتی بر آخرین ویدئوآرت فریده شاهسوارانی)، ش154، ص30.

فاضل، آئین

ویدئواینستالیشن‌های تونی اورسلر، ش164، ص25.

فاطمی، نادر

نشانه‌های کودکی، ش59، ص10.

زیر پوست من (یک‌تصویر، یک‌تحلیل از منصور دولّو)، ش97، ص6.

فتاحی، زینب

نیم‌نگاهی به نقاشی گروهی کودکان، ش59، ص8.

فتحی، نصرت‌الله

صورتگر بزرگ عهد قاجار (درباره اسماعیل جلایر)، ش115، ص23.

فتوحی، شهاب

هویت هنری و مرزهای جغرافیایی، ش80، ص10 [ترجمه].

به هویت اروپایی کاری ندارم (گفت‌‌وگو با مارینا آبراموویچ، ش82، ص11 [ترجمه].

هذیان هنری و اقتصاد بازار، ش82، ص12 [ترجمه‌ای از ینس هافمن].

ماشین و خاطره‌ ولفگانگ تیلمانس، ش83، ص12 [ترجمه].

مالیخولیای اشیای روزمره، ش83، ص24 [ترجمه‌ای از بئاتریکس راف]

اما آیا این اینستالیشن است؟، ش85، ص24 [ترجمه‌ای از کلر بیشاپ].

ریرکریت تیراوانیجا، ش90، ص12 [ترجمه‌ای از لیندا وینتراب].

فخارمنفرد، مهرزمان

عشق مهر تابان زندگی (چندخاطره از استاد بیوک احمری)، ش163، ویژه‌نامه ص3.

فدائیان، سعید

مرد آرام ـ بی‌قرار هنر ایران (چندخاطره از استاد بیوک احمری)، ‌ش163، ویژه‌نامه ص2.

فدوی، محمد

جایگاه ویژه (دانشکده هنرهای زیبا)، ش163، ص11.

فرامرزی، علی

نمایشگاه فراموش‌شده، ش143، ص23.

همه می‌میرند (مهدی سحابی)، ش162، ص7.

میان برهوت دیوارها (یک‌نگاه)، ش170، ص15.

فربودنیا، علی

از سکوتی به سکوت دیگر (در سوگ محمد فربودنیا، هنرمند خلوت‌گزیده)، ش72، ص3.

فرخ‌زاد، پوران

سال‌های بهت و حیرت و تلاش (درنگی بر دفتر ساعت یازده‌وبیست‌دقیقه ناهید داورپناه)، ش197، ص7.

فرزانه، م.ف

در جست‌وجوی تازه‌تر (درباره آثار بهجت صدر)، ش30، ص7.

هنرمندی که با نقاشی درافتاد و پیروز شد (بهجت صدر)، ش156، ص9.

فرشادی، آیدا

هویت‌های درهم‌تنیده (گفت‌وگوی جان گاردن‌‌کاسترو با تاکاشی موراکامی)، ش173، ص24.

کارکردن با مواد روزمره (نگاهی به مجسمه‌های هانگ سیون‌جانک)، ش185، ص24.

فرمانی، سمیه

پوسترهای کتاب، کودک و خانواده در مارلیک یزد، ش24، ص14.

فروغی، مهدی

یک هنرمند تمام‌عیار (رونمایی کتاب احمد عالی)، ش184، ص19.

عکاسی؛ واسطه‌ای برای شهود (نگاهی به آثار پل کاپونیگرو)، ش186، ص22.

فونتانا و منظره‌های رنگین (نگاهی به آثار فرانکو فونتانا)، ش197، ص18.

فرانک گولکه و زمین‌نگاری جدید، ش198، ص18.

میسراچ و بیابان‌نگاری (نگاهی به آثار ریچارد میسراچ)، ش199، ص18.

تصاویر مرعوب کنندة برت وستون، ش 200، ص 48.

 

فرهاد، امیر

آدلف بورن، تصویرگری از بلوک شرق، ش38، ص21.

یک‌آلمانی افراطی (درباره هنس ‌راخ)، ش48، ص6.

اشلی‌خان از فرنگ برگشته (درباره اشلی وود)، ش54، ص20.

پرسه میان قراضه‌ها (یادداشتی بر نمایشگاه حسین سلطانی در گالری هما)، ش57، ص6.

یک‌ترم چهارروزه، ش58، ص3.

در ستایش محصص‌ماندن (اردشیر محصص)، ش75، ص7.

گریستن برای گربه مرموز (نگاهی به طراحی‌های محسن احمدوند در گالری سیحون)، ش92، ص14.

نیم‌نگاه، ش 101، ص 22.

نغمه‌هایی از سپاهان (یادداشتی بر نمایشگاه طراحی، نگاه، ابزار در نقش‌خانه حوزه هنری اصفهان)، ش102، ص10.

نیم‌نگاه، ش102، ص30.

روزبه‌خیر آقای کاریکاتوریست (یک‌تصویر، یک‌تحلیل از جواد علیزاده)، ش103، ص7.

نیم‌نگاه، ش103، ص18.

نیم‌نگاه، ش104، ص22.

نیم‌نگاه، ش105، ص22.

نیم‌نگاه، ش106، ص22.

نیم‌نگاه، ش107، ص22.

… مرکب آب دارد (یادداشتی درباره نقد در کاریکاتور معاصر و مسائلی دیگر)، ش128، ص23.

اردشیر خداحافظی نکرد، ش 135، ص 11.

 

فرهادی، هاجر

نقدی بر آثار جواد بادپر (خانه طراحی خط‌خطی)، ش180، ص25.

فریبرزی‌عراقی، شیده

دومین نمایشگاه تایپوگرافی مولوی (نقدی بر نمایشگاه انجمن طراحان گرافیک با عنوان مولوی)، ش34، ص21.

باغ بی‌برگی (نقدی بر نمایشگاه باغ ایرانی)، ش36، ص18.

فریدونی، جاوید 

جاکومتی از نگاه سیمون دوبوار، ش‌دوصفر، ص14 [ترجمه].

از این کارگاه شلوغ (درباره برانکوزی)، ش2، ص17 [ترجمه].

جوینده‌ای در منطقه ممنوعه (درباره بیل ویولا)، ش13، ص13 [ترجمه‌ای از اریت کریگیر].

عکاسِ زندگی (گفت‌وگو با پیغت پیکارد)، ش18، ص15.

آشنایی با موزه ردن، ش24، ص20.

فریدونی، فرانک

نقدی بر آثار گروهی تصویرسازی در گالری مکتب هنر رضوان، ش156، ص23.

حضور معنویت در تصویرگری کتاب (یادداشتی بر دوسالانه تصویرگری نیایش در مشهد)، ش171، ص7.

فزونی، فرهاد

دهمین [1] دوسالانه جهانی پوستر تهران [2] چگونه برگزار [3] خواهد شد [4] ؟ [5]، ش102، ص8.

 

فشنگچی، مینا

تأثیر فمینیسم بر هنرهای تجسمی؛ بخش اول، ش53، ص4.

تأثیر فمینیسم بر هنرهای تجسمی؛ بخش دوم، ش54، ص14.

تأثیر فمینیسم بر هنرهای تجسمی؛ بخش سوم (بدن در هنر و فلسفه با نگاهی به آثار جنین آنتونی)، ش55، ص19.

تأثیر فمینیسم بر هنرهای تجسمی؛ بخش چهارم (رویکرد هنرمندان فمینیست به صنایع‌دستی با نگاهی به آثار میریام شاپیرو)، ش56، ص6.

تأثیر فمینیسم بر هنرهای تجسمی؛ بخش پایانی (مفاهیم هنری و روش فمینیستی با نگاهی به آثار گروه girls Guerrila)، ش57، ص16.

تقویم تجسمی، ش87، ص28.

اسیران آزاد (نگاهی بر نقاشی‌های نزار موسوی‌نیا در گالری دی)، ش93، ص10.

یافتن هنر در آسفالت، ش144، ص18 [ترجمه].

اوریانتالیست‌های قرن بیست‌ویکم، (هنر برون مرزی)، ش147، ص10.

نقدی بر آثار افشان کتابچی (گالری گلستان) و امیرحسین بی‌پروا (گالری نار)، ش153، ص25.

نقدی بر آثار نیلوفر رهنما در گالری اثر، ش154، ص23.

نقدی بر آثار نمایشگاه گروهی در گالری طراحان آزاد، ش158، ص23.

فکورزاده، نغمه

از ماست هر آنچه بر ماست (درباره بی‌ینال چهارم مجسمه‌سازی، ش57، ص23.

فلاحکردی، علی

طبیعت بی‌جانی که نفس می‌کشد (به بهانه آثار نقاشی محمدرضا غیاثیان در خانه هنرمندان)، ش99، ص6.

فلاحتی، رضا

مجسمه به‌مثابه موسیقی (درباره آثار کنس انسل‌سون)، ش51، ص18 [ترجمه].

فولادوند، شمس‌الزمان

همه‌نقاشی‌هایش بود (درباره استاد محمود زنگنه)، ش198، ویژه‌نامه ص4.

فهیمی، خشایار

کوارتت مرموز در فرود شاپوری (پرویز شاپور)، ‌ش155، ص8.

نقدی بر آثار ارسیا عبداللهی‌مقدم در گالری طراحان آزاد، ش160، ص26.

گلوی جسور رنگ (درباره جلیل ضیاءپور)، ش162، ویژه‌نامه ص8.

رکوئیم در تاریک سرخ (بهمن جلالی)، ش167، ص9.

نقدی بر آثار میرمولا ثریا در گالری هما، ش170، ص28.

دوئت برای: چنگ ـ چنگیز (درباره چنگیز شهوق)، ش173، ویژه‌نامه ص7.

چهره‌ی اهرام منوچهر (درباره منوچهر شیبانی)، ش175، ویژه‌نامه ص5.

تلبیس هوایی‌ی بهمن محصص، ش180، ص10.

الف، لام، خاص (درباره هانیبال الخاص)، ش183، ص11.

مقامات گیاه (در نمایش نقاشی‌های حسین ماهر در گالری سین)، ش186، ص7.

کومیتاس تبار طرح (برای نمایش خود درگیری واهیک هارطونیان در گالری طراحان آزاد)، ش194، ص11.

فیزابی، بهمن

استاد یک‌نشانه بود، ش63، ص4.

آقالطف‌علی را بیش‌تر از شعر نوه‌اش می‌شناسم (درباره نمایش چنداثر در نمایشگاه هنر قاجار در گالری صبا)، ش79، ص7.