نادرپور، نادر
در حاشیه حیاتی پایاننیافته (یادی از هنرمند فقید حسین مجابی)، ش73، ص20.
ناطقیان، نیکو
گلیزر همچنان خلاق (میلتون گلیزر در مصاحبهای با بت الیانویلسون)، ش109، ص14.
دختران کوهستان مونتبراوو، ش190، ص10.
ناظمی، اکبر
زنهایی که به خانه بازنگشتند، ش168، ص10.
نامجو، سارا
این الاغ بالدار یکاسب است (درباره جایگاه طراحی در تصویرگری)، ش114، ص23.
نامدار، حمید
مشقهای اسماعیل (نقدی بر نمایشگاه طراحی اسماعیل قنبری)، ش52، ص10.
نایبی، فرشته
تأثیر نور فضاهای داخلی بر کیفیت زندگی، ش148، ص20.
نجیبی، جعفر
برای اولین بار (اولین سمپوزیوم ملی مجسمه کرمان)، ش 186، ویژهنامه ص 4.
نبوی، سیدنیما
ایماژ فیروزهای حیات در آسمان (درباره منوچهر چهرهنگار)، ش79، ص14.
نبیزاده، محسن
تناقضات مدرن (نسل بعد)، ش160، ص11.
نجفی، عالیه
پیکاسوی سنگفرشها (نگاهی به آثار خیابانی جولیان بیور)، ش174، ص16.
پیکاسوی سنگفرشها (نگاهی به آثار خیابانی جولیان بیور)، ش179، ص6.
نجمآبادی، کاوه
حرفهای یا غیرحرفهای (قانون یا اخلاق)، ش149، ص11.
در چله زمستان، ش170، ص14.
نجداحمدی، تارا
رنگهای اصلی، ش30، ص12 [ترجمهای از Franceis Hodgson].
تریسی امین، ش64، ص18 [ترجمه].
نراقی، سولماز
مجسمه در فضاهای عمومی، ش93، ویژهنامه ص4.
نراقی، کاظم
طراحان بزرگ در موزه معاصر، ش140، ص7.
نراقی، مهرداد
جراحت شکل و فُرم (درباره شبیهسازی شکل زیر تیغ جراحی)، ش17، ص8.
نشاط، شیرین
روایتهای پُرابهام (نقدی بر آثار نیکزاد نجومی در گالری آریا)، ش20، ص15.
نصر، کریم
صورتهای ازلی، فرصتهای ابدی (به بهانه برپایی نمایشگاه نیلوفر قادرینژاد)، ش48، ص9.
شعرهایی که مکتبی سرود (یکتصویر، یکتحلیل از غلامعلی مکتبی)، ش105، ص6.
مسیر مسدود (درباره دالی)، ش106، ص14.
خبرها را جدی نگیرید، ش122، ص9.
لذتبردن کافی است (درباره هنر مهاجرت)، ش136، ص9.
تولد در شب پُرستاره، ش145، ص7.
تاریخ، تمرین ذهن است (تاریخ تجسمی)، ش154، ص13.
آغاز عصر شناخت نوین و نقد نقاشانه، ش160، ص18.
فقط زیبا! (یک نگاه)، ش170، ص5.
نصراللهی، احمد
مادر از میان ما رفت (درباره مکرمه قنبری)، ش61، ص4.
دریافتهای حسی انسان (به بهانه نمایشگاه نقاشی خلیل سمانیجابلو در گالری افرند)، ص97، ص11.
چشمه زلال زندگی (به بهانه نمایشگاه لوئن کهن در موزه بابل)، ش101، ص7.
حس بینهایت نافرمانی یکتأثیر (یک نگاه)، ش170، ص12.
ایکاش پای خدا روی سرم بود! (معصومه سیحون)، ش175، ص6.
نصیر، آیدا
شاکتی بورمن، شماره5، ص4 [ترجمه].
نصیر، علی
تمرکز بر احساس ( یادداشتی بر نمایشگاه نقاشی رضا پناهی در گالری مات)، ش53، ص11.
بازی تخیل با رنگ سیاه [نگاهی به نمایشگاه حکیم در گالری اثر]، ش 200، ص 14.
نصیرپور، احمد
جریان داوری (درباره طراحی دکتر سندوزی)، ش114، ص4.
نظرینوری، عنایتالله
یرواند، قلمی سحرانگیز داشت، ش71، ص20.
نظری، شهروز
پیکاسوی گرافیست، ش44، ص18.
وارهول سیاه (درباره ژان میشل باسکیت) ش45، ص4.
حیات و ممات سنت (یادداشتی بر نقاشی ایرانی موزه هنرهای معاصر)، ش47، ص12.
بیگدار به نقاشیزدن، ش47، ص21.
سخن از باد و طوفان نیست (یادداشتی بر نمایشگاه محمدعلی بنیاسدی)، ش48، ص10.
تو بیگانه خوانش (یادداشتی بر دومین اکسپوی تهران)، ش49، ص6.
گاهیاد چنگیز شهوق، ش52، ص5.
درآمدی بر شیوع مجسمه (درباره بیینال چهارم مجسمهسازی)، ش54، ص6.
راهرفتن روی طناب قضاوت (گفتوگو با مهدی حسینی درباره دوسالانه چهارم مجسمهسازی)، ش55، ص14.
دوتاگروه و شماریآدمیزاد (نقدی بر دو نمایشگاه گروهی در گالری اثر)، ش56، ص25.
محمدعلی شیوایی همان کاکوی نقاش است، ش58، ص20.
فیگورها نمیمیرند، میمیرانند (یادداشتی بر سنت بازگشت)، ش60، ص11.
انار ترکیده سیب نیست (به بهانه نمایشگاه داوود شهیدی در خانه کاریکاتور)، ش61، ص20.
پیر کردان (درباره مرتضی ممیز)، ش63، ص5.
خطاهای ختایی (یادداشتی بر یکنقد و یکنمایشگاه)، ش64، ص11.
ترسم نرسی به کعبه (یادداشتی بر نمایشگاه رکنالدین حائری در گالری دی)، ش66، ص13.
نگاه کن که چه برفی میبارد … (یادداشتی بر نمایشگاه گروهی در گالری هور)، ش67، ص11.
چشم بینا و دست کوتاه (گزارش از نمایشگاه هنر ایران در کازابلانکا)، ش69، ص10.
باران زود آمد (نگاهی به نمایشگاه فرشید شفیعی در گالری اثر)، ش70، ص6.
در ستایش اویسیبودن (به بهانه انتشار کتاب هنر صوفی)، ش72، ص8.
زن زرد، زمین نارنجی و آسمان سرخ (نقدی بر نمایشگاه پژمان رحیمیزاده در گالری زنگار)، ش74، ص24.
اردشیر چشم ما بود (اردشیر محصص)، ش75، ص6.
مدبر ثانی (حسن اسماعیلزاده)، ش76، ویژهنامه ص6.
حرفه: بیننده (به بهانه درگذشت سیاوش صبا)، ش77، ص3.
ترس یا وهم خودآگاه (یادداشتی بر نمایشگاه علی خوشکام در گالری لاله)، ش77، ص22.
از مالیخولیا تا زیبایی (یادداشتی بر نمایشگاه امیرفرهاد در گالری هور)، ش78، ص7.
تفاوت آقای شاگال با خانم قنبری، ش79، ص28.
بیسبب معتبر نشد (یادداشتی بر گاهیاد منوچهر معتبر)، ش80، ویژهنامه ص6.
اسکناسهای فرهنگی (یادداشتی بر کتاب کی کوک میکرد)، ش81، ص15.
گروه پنج منهای یک (یادداشتی بر نمایشگاه گروه رد در گالری دی)، ش83، ص8.
کتابی برای تمام فصول (یادداشتی بر کتاب راهنمای مواد و اسلوبها؛ طراحی و نقاشی رویین پاکباز)، ش83، ص10.
گمکردن آسانتر از پیداکردن است (یادداشتی بر نمایشگاه مهدی سیفی در گالری هور)، ش84، ص28.
کلک ما نیز زبانی و بیانی دارد، ش86، ص11.
محزون چون سنگ (به بهانه نمایشگاه ایرج اسکندری در گالری هما)، ش87، ص10.
در سوگ آخرین کریمخانزند (گاهیاد ایرج کریمخانزند)، ش89، ص8.
اناری که باران نخورد، رنگ ندارد (یادداشتی بر نمایشگاه احمد امیننظر در گالری اثر)، ش90، ص8.
خاطرات انسجام (یادداشتی بر کتاب زمینی و آسمانی)، ش91، ص10.
جنگل بزرگ میرزای کوچک (یکتصویر، یکتحلیل از قاسم حاجیزاده)، ش92، ص7.
اگر این التفات نبود (درباره ایرج کریمخانزند)، ش92، ویژهنامه ص5.
کاسبی به سیاق آلامد، ش94، ص10.
یادداشتی بر سالی که گذشت، ش95، ص10.
پیش از هر چیز (یادداشتی بر نخستین سمپوزیوم مجسمهسازی)، ش95، ص25.
نوسقاخانهها، ش96، ص7.
مسأله معاصرنبودن (یادداشتی بر نمایشگاه طراحی فریدالدین مولایی در خانه هنرمندان)، ش99، ص16.
منتقد خوب، منتقد مرده نیست (یادداشتی درباره نقادان تجسمی)، ش101، ص9.
سلیقه بیرونی و ملاک اندرونی، ش103، ص22.
برادران امدادیان (یکتصویر، یکتحلیل از یعقوب امدادیان)، ش104،ص7.
Painting یا Digital printing، ش105، ص7.
نفت یک روز تمام میشود (یادداشتی بر سومین جشنواره مجسمههای شنی)، ش107، ص27.
به کجا چنین شتابان، ش108، ص14.
بانوی گالری سیحون، ش109، ص8.
باغ بیبرگی (درباره حراج کریستی)، ش111، ص3.
هراس کودکانه شریف (یادداشتی بر مجسمههای بیژن نعمتیشریف در گالری الهه)، ش112، ص29.
در جستوجوی امر نسبی، ش113، ص15.
فقر واژه در طراحی معاصر، ش114، ص9.
زیبایی کمیّت، ش115، ص24.
در گرداب تجدد (یادداشتی به بهانه یک پوستر)، ش117، ص7.
قصه آن نسل کهنه (گفتوگو با م. آزاد و بهرام دبیری)، ش117، ص14.
در وطن خویش غریب (درباره ژازه تباتبایی)، ش118، ویژهنامه ص4.
دویدن بدون مانع (یادداشتی بر هفتمین بیینال نقاشی در مرکز فرهنگی، هنری صبا)، ش119، ص10.
اراده معطوف به حسرت، ش120، ص7.
یکسال کاروبار، ش121، ص10.
جشنواره یا سوگواره، ش125، ص12.
تبعید خودخواسته بهمن محصص، ش126، ص10.
صورت ایده و مسؤولیت اخلاق، ش128، ص24.
گالری گردی، ش 128، ص 25.
گالریگردی (درباره نمایشگاه گروهی انجمن مجسمهسازان رسانه در خانه هنرمندان)، ش129، ص23.
گالریگردی (به بهانه نمایشگاه عکس در خانه نیما یوشیج)، ش130، ص27.
همهچیز طبق قانون (گفتوگو با دکتر محمود شالویی)، ش131، ص14.
گالریگردی (به بهانه نمایشگاه عکسهای فرامرز مهذببلاغی و وحید رستمی در گالری سیحون و نمایشگاه نسترن صفایی
در گالری اثر)، ش132، ص22.
سفر به آراآرت، ش133، ص23.
بخیه به آب دوغ (درباره آموزش هنر)، ش134، ص7.
چه کسی زودتر اول بود؟ (در حاشیه مناقاشات سقاخانهای)، ش134، ص22.
اقتصاد تابلو، ش 135، ص 22.
آواز خوش دُهُل (یادداشتی بر سقوط بازار هنر ایران)، ش136، ص14.
هنر انقلاب، ش142، ص8.
هیچ یا کیچ، ش143، ص12.
همهچیزمان وارداتی است، ش144، ص8.
ذهنخواستهها، دلنوشتهها، ش145، ص4.
پول را بردار و فرار کن، ش147، ص12.
قانون یا اخلاق، ش148، ص10.
نظر در تو میکنم ای بامداد (در گاهیاد شاعر)، ش154، ص14.
باید نباید ندارم (گفتوگو با ژینوس تقیزاده)، ش156، ص14.
شباهت زیستی ما (گفتوگو با فرهاد فزونی)، ش157، ص14.
نقاشی واکنش نیست (گفتوگو با پویا آریانپور)، ش159، ص6.
نسل بعد، ش160، ص10.
من یک روزنامهنگارم (گفتوگو با عباس کوثری)، ش160، ص22.
مردن مجسمههای تهران (گفتوگو با سهند حسامیان)، ش161، ص14.
بر مرگ سحابی (درباره مهدی سحابی)، ش162، ص4.
این جماعت لوس تصویرساز (گفتوگو با مرتضی زاهدی)، ش162، ص14.
طراحی پیچیده است (گفتوگو با فرهاد گاوزن)، ش163، ص18.
زردی آماتورهای معروف ( به بهانه گفتوگوی نیکی کریمی با روزنامه اعتماد)، ش163، ص22.
یکحساب سرانگشتی (گفتوگو با پیمان هوشمندزاده)، ش164، ص18.
منتقدها به بهشت نمیروند، ش165، ص19.
چیز مشغولیت است (گفتوگو با محمود بخشیمؤخر)، ش165، ص22.
پایتخت کاریکاتور کجاست؟ (گفتوگو با بزرگمهر حسینپور)، ش166، ص22.
سیاهلشکر و سفیدلشکر (گفتوگو با مهدی سعیدی)، ش167، ص18.
اعتراض دکوراتیو، ش168، ص19.
کیوریتور نمیخواهند، مزدور میخواهند (گفتوگو با امیرعلی قاسمی)، ش168، ص22.
رومی خوشآهنگتر است (گفتوگو با شهریار احمدی)، ش169، ص18.
یک نگاه، ش 170، ص 4.
فست آرت و شورهزارهای یأس (اقتصاد امروز هنر)، ش 200، ص 24.
نظمجو، تینوش
متن مقدس، ش170، ص22.
نعمتاللهی، مرتضی
اتفاقی انرژیبخش (اولین سمپوزیوم ملی مجسمه کرمان)، ش186، ویژهنامه ص5.
نعمتی، امیر
عموسلیم و دیالیز هنر (به بهانه نمایشگاه سلیم کرمی در نگارخانه او در رشت)، ش140، ص19.
درخت سمبل نبود (داوود امدادیان)، ش143، ص4.
نعنافروش، بهاره
عرصههای نوین کار با نئون (گفتوگوی پاتریشیا روزف با کیت سونیر)، ش90، ص26 [ترجمه].
نعیمی، زهرا
موزه هنرهای دینی امام علیع جایگاهی برای هنر دینی، ش73، ص16.
یکبهار طراحی در نگارخانه آریا، ش74، ص3.
طبیعت ازیادرفته (مروری بر نمایشگاه هنرمندان رئالیست)، ش74، ص11.
بازتابی از فضای آرام و ساکن شهر برلین، ش74، ص20.
هشتژانر، هفده عکاس (منتخب موزه هنرهای معاصر)، ش75، ص3.
پایان اکسپو (درباره Artexpo)، ش75، ص12.
مروری بر مدرنیزم در نقاشی ایران (گزارشی از برپایی نمایشگاه نقاشان و مجسمهسازان دهههای 40 و 50)، ش76، ص3.
روزگار سپریشده از زبان فرزند (درباره حسن اسماعیلزاده)، ش76، ویژهنامه ص8.
نکوداشت نقاش خیالی (گزارشی از مراسم بزرگداشت استاد حسن اسماعیلزاده)، ش76، ص27.
هنر، دین و نهادهای غیرمعمول (برپایی جشنواره جایزه جهانی ادیان توحیدی)، ش77، ص12.
فیگوراتیوهای چاپی (مروری بر اولین نمایشگاه کالکوگرافی رنگی در گالری تازه)، ش77، ص23.
جشنواره هنری؛ تبلیغات یا انگیزههای تجاری (گزارشی از اولین جشنوارههای هنرهای تجسمی)، ش78، ص3.
حجمی از بیینالها و رکود احتمالی، ش79، ص3.
اعتراض به شیوهای خلاقانه (گزارش از اولین حضور گسترده رسانه ملی در عرصه هنرهای تجسمی)، ش80، ص3.
ابهام در سرنوشت بیینال پوستر، ش81، ص3.
قانون چهلوهفتساله بدون ضمانت اجرایی (درباره انجمن ملی عکاسی ایران)، ش82، ص27.
تبلیغات، مجسمهها و مخاطب عام (گزارشی از سمپوزیوم چوب و احساس)، ش83، ص3.
کاکو؛ موجودی غیرخودی (درباره کاکو از فرشته غازیراد)، ش83، ص9.
اسب شهرداری میتازد (گزارش از اولین حرکت بینالمللی مجسمه در ایران)، ش84، ص3.
حسی ماندگار از پس تفکری نو (به بهانه وقایع اخیر در لبنان)، ش84، ص18.
عکاسی جنگ، پرداختن یا ذکر خاطرات؟، ش84، ص19.
تایپوگرافی با تکیه بر سنتها (گزارشی از برپایی نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی)، ش85، ص3.
سمپوزیوم مجسمه، معیار خوبی برای سنجش هنرمندان در جهان است (گفتوگو با محمد حسین حلیمی، دبیر هنری سمپوزیوم مجسمه در ایران)، ش85، ص18.
حرکتهایی کوچک اما تأثیرگذار (درباره کارگاه زنان نقاش معاصر ایران)، ش86، ص4.
جمع تصمیم میگیرد؟ (درباره وضعیت خانه کاریکاتور)، ش86، ص12.
جشنوارهای برای ثبت لحظات بهیادماندنی (گزارشی از جشنواره سراسری عکس یادگاری)، ش87، ص12.
نگارگری، نیاز به تفکری نو، ش87، ص22.
منطق فروش گنجینه با درآمدهای نفتی جور درمیآید؟ (گزارش درباره شایعه فروش آثار هنری گنجینه موزه هنرهای معاصر)، ش88، ص3.
المانهای شرقی در تهران (گزارشی از انتخاب آثار سمپوزیوم مجسمه)، ش88، ص26.
در جستوجوی ارتباطی نو (گزارشی از دوسالانه نقاشی جهان اسلام)، ش89، ص28.
جمع در اتصال به یگانه (گزارشی از جشنواره پوستر ادیان توحیدی)، ش89، ویژهنامه ص2.
سنگ بزرگ نشانه چیست؟ (گزارش از دوسالانه پوستر)، ش90، ص3.
جایگاه المانها (گفتوگو با مجید عباسی)، ش90، ویژهنامه ص3.
بازگشت به ایرانزمین و هنرهایش (گزارشی از برگزاری هشتمین بیینال سفال، سرامیک و آبگینه)، ش91، ص3.
گروهی که برای هنر کار میکنند، برنده میشوند (گزارشی از سخنرانی میچسلاو واشیلفسکی درباره آثارش)، ش91، ویژهنامه ص3.
تجربهای نو از هنر لهستان (گزارشی از ورکشاپ میچسلاو واشیلفسکی)، ش91، ویژهنامه ص6.
مرگ تو کمال هنرت خواهدبود (درباره ایرج کریمخانزند)، ش92، ویژهنامه ص2.
عرصه قضاوت مهیا نیست (گزارشی از نمایشگاه هنر انقلابهای دنیا)، ش93، ص3.
مسابقه بهشیوه حرفهای (گزارشی از شکلگیری سمپوزیوم مجسمه)، ش93، ص19.
نمایشگاهی با دلایلی نامفهوم (گزارشی از نمایشگاه چاپ در موزه هنرهای معاصر)، ش94، ص3.
تجربهای موفق از بخش خصوصی (گزارشی از نمایشگاه بزرگ سال در فرهنگسرای نیاوران)، ش95، ص3.
این هیاهو کافی است؟ (گزارشی از آنچه در سال 1385 بر هنرهای تجسمی گذشت)، ش95، ص11.
ضعفهایی که دائماً تکرار میشود (گزارشی از رأی دادگاه انگلیس بر حراج آثار جیرفت)، ش 96، ص3.
تلاش برای فراموشنشدن (گزارشی از نمایشگاههای میراث فرهنگی خارج از کشور)، ش96، ص18.
جریانهای منظم اما راکد (گزارشی از برپایی دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام)، ش97، ص3.
ناتمامهایی که گردهم میآیند (گزارشی از آغاز به کار موزه دکتر امیراسماعیل سندوزی)، ش97، ص24.
سنتهایی که به روز میشوند (گزارشی از نمایشگاه جلوههای نگارگری نقاشی معاصر)، ش98، ص3.
مجری یا برنامهریز؟ (گزارشی از برپایی نمایشگاه بهار ایرانی)، ش98، ص11.
هنرمندی که بخشی از خود را ثبت میکند (درباره نیکول فریدنی، به بهانه بزرگداشت وی توسط نشریه بخارا)، ش98، ص18.
تبعیض هنری در نژاد ایرانی، ش99، ص3.
دوسالانه پوستر جهان اسلام، پایان گرفت، ش99، ص24.
چگونه یک نام پُرآوازه میشود؟ (درباره نُهمین دوسالانه جهانی پوستر تهران)، ش102، ص4.
صلحودوستی از نوعی دیگر (گزارشی از نشست مطبوعاتی دوسالانه مجسمهسازی)، ش103، ص3.
کجاست خودانگیختگی؟ (درباره چاپ کتاب آثار اعضای انجمن نقاشان مجسمهسازان)، ش103، ص11.
آخرین تلاش (گزارشی از برپایی اولین سمپوزیوم نقاشی امام علیع)، ش104، ص3.
تاریخ بهروایت سنگها (گزارشی از قطعه هنرمندان بهشتزهرا)، ش105، ص3.
گامهایی که سست برداشته میشوند (گزارشی از نمایشگاه عکاسان ایرانی در ایتالیا)، ش106، ص3.
مدرنیته معاصر ایران، مدیون مارکو است (گزارشی از مراسم بزرگداشت مارکو گریگوریان در موزه هنرهای معاصر)، ش107، ص3.
زیباییشناسی هنر مقاومت (گزارشی از کارگاه هنری و نمایشگاه هنر مقاوت)، ش107، ص14.
دورزدن ممنوع! (گزارشی از روند عدم شرکت انجمن نقاشان در هفتمین بیینال نقاشی)، ش108، ص3.
بازگشت (گزارشی از نمایشگاه اخیر موزه هنرهای معاصر)، ش109، ص3.
سیحونِ ستیزنده (گزارشی از مراسم بزرگداشت معصومه سیحون)، ش110، ص3.
حدواندازههای شگفتانگیز (گزارشی از برپایی جشنواره طراحی سندوزی)، ش111، ص19.
شاید موجی نو (گزارش اولین جشنواره و همایش طراحی دکتر سندوزی)، ش114، ص3.
خارج از محدوده (گزارشی از بازدید نمایندگان حراج کریستی از گالریهای تهران)، ش117، ص3.
خرید سال نو با سبد هنر، ش119، ص3.
نفیسی، نوشیندخت
آسیبشناسی هنر در ایران (پژوهش در هنر ایران)، ش138، ص11.
نقدیپور، کورش
شورایی برای نصب مجسمههایی در تهران، ش95، ص11.
نورآذر، سیدعیسی
آینه و پرتگاه (نگاهی بر تابلوی سفیران هانس هولباین)، ش32، ص6.
قایمباشکبازی دیدار (تحلیل یکاثر شکوهمند از دیگو ولاسکس)، ش79، ص26.
نوردآموز، احمد
رو به افقهای باز (یادداشتی بر آثار رحیم مولاییان)، ش189، ص10.
نورده، رخشاد
نامه سرگشاده به نهادهای فرهنگی (به بهانه نمایشگاه رخشاد نورده در گالری طراحان آزاد)، ش90، ص9.
آرمان ضداقتصاد، ش118، ص18.
سفره هفتسینی که پهن نشد (یادداشتی بر هنر هرمز)، ش146، ص3.
تفاوت دلال و اسپانسر، ش147، ص7.
نوروزناصری، سمیرا
ریچارد میسراچ، رد پای انسانی (گفتوگوی آرون شومان با ریچارد میسراچ)، ش171، ص16 [ترجمه].
نوروزی، حسین
جاری چشمه رنگها، در حاشیه زندهرود (نقدی بر نمایشگاه علیرضا صدیقی در نگارخانه گرافیک اصفهان)، ش178، ص15.
نوروزی، حمیده
پاتریشیا پیچینینی، ش88، ص27 [ترجمه].
چهرهای دیگر از انسان (نقدی بر آثار رون موئک)، ش98، ص24 [ترجمه].
نورونی، ستاره
اهمیت گرافیک محیطی در مکانهای عمومی، ش67، ص18.
تقسیمبندی گرافیک محیطی، ش68، ص18.
علائم و نشانههای گرافیکی در شهر، ش69، ص9.
سیستمهای هدایت بصری (علائم و نشانههای گرافیکی در شهر)، ش70، ص12.
طراحی گرافیکی حروف بر روی ساختمانها و فروشگاهها، ش71، ص14.
طرحهای گرافیکی با ابعاد بزرگ؛ نقاشیهای دیواری، ش72، ص12.
گرافیک، بدنه وسایل حملونقل، ش73، ص10.
حساسیتی درخور تحسین (نقدی بر ویدئوآرت متناوب اما مخدوش اثر محمد پرویزی)، ش74، ص15.
استفاده غیرمجاز از فضای عمومی برای پیامهای شخصی (درباره David Robinson)، ش104، ص24 [ترجمه].
فردریک ویلیامگودی، استاد برجسته طراحی حروف و تایپوگرافی، ش143، ص26.
نوری، محمدمهدی
تاروگومی و هنر تصویرگری، ش131، ص16.
نوری، مینا
رؤیای دیدن خانه (درباره لیلی متیندفتری)، ش116، ویژهنامه ص8.
نوشاد، مهدی
ایروینگ پن، عکاس نامتعارف تبلیغات (بخش نخست)، ش67، ص12 [ترجمه].
ایرونگ پن، عکاس نامتعارف تبلیغات (بخش دوم و پایانی)، ش68، ص12 [ترجمه].
نیستانی، توکا
از وقتی استیو مککوئین کاریکاتوریست شد، ش112، ص26.
دوسالانه کاریکاتور، آری، دوسالانه کاریکاتور، نه، ش113، ص18.
نه پدری مهربان، نه همسری فداکار (درباره اردشیر محصص)، ش135، ص16.
گفتن و شنیدن انتقاد (سی سال کاریکاتور)، ش144، ص11.
مایا در دوحالت، ش145، ص10.
نیکانپور، اکبر
کلاوس انسیکت، ش40، ص8.
نیمنگاهی به یکدوسالانه (دوسالانه ویتنی 2010)، ش186، ص12 [ترجمهای از باربارا پولاک].
نیکبختایدلو، مژگان
نوگرایی شاعرانه (نگاهی به هنرهای تجسمی در جمهوری آذربایجان)، ش177، ص8.
نیکخواهابیانه، مریم
سیمرغ از غرب و شرق (درباره انتشار کتاب آثار خلقشده در کارگاه تصویرگری سیمرغ عطار)، ش121، ص16.
کُپی برابر اصل یا پاکوفسکائیسم در ایران، ش125، ص17.
نیکذات، ساعد
کورشی که نمیشناختمش! (درباره کورشابوطالب امام)، ش177، ویژهنامه ص7.
نیکنام، سهیلا
درخت سمبل نبود (درباره داود امدادیان)، ش143، ص4.
نیکولیچ، دلیبور
در اصفهان به هزار سال تاریخ کهن وصل شدم، ش94، ویژهنامه ص17.
نیلچیانی، مانی
تجربههای یکانسان دوزیست (یادداشتی بر نمایشگاه زهرا حسینی در گالری طراحان آزاد)، ش115، ص27.
نیره آلداوود، صدیقه
دو یادداشت بر دو نمایشگاه (درباره نمایشگاه رضا هدایت- درباره نمایشگاه سعید شهلاپور)، ش 124، ص 26.