اعلام راه یافتگان سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

تندیس: اسامی راه یافتگان به هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شهر تهران از سوی هیات داوران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجتبی موسوی، دبیر این سمپوزیوم بین المللی با اعلام این خبر، گفت: هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شهر تهران با دو متریال سنگ و آهن برگزار خواهد شد که اسامی راه یافتگان به این رویداد هنری در هر دو متریال و در بخش دانشجویی مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش دانشجویی نیز ۴۱ دانشجوی مجسمه سازی ثبت نام کردند که تنها در کارگاه سنگ شرکت خواهند کرد، ادامه داد: فاطمه صفری، مصطفی محسنی، حامد جمشیدی، صدیقه شوندی، جلال عبدی، معصومه سلیمیان ریزی، نیلوفر نظری، سارا تهرانی نیا، سودابه خلجی و سعید محمودی راه یافتگان به این بخش هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه بخش اصلی با دو متریال سنگ و آهن و در دو گروه شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود، ادامه داد: در کارگاه سنگ ۷۵ هنرمند ایرانی و ۱۰۱ هنرمند خارجی ثبت نام کردند که در نهایت محمد بیک زاده، حسن (شهریار) رضایی، مهدی سیفی، حسین ملایی فومنی، سعید احمدی، مینگ شنگ وو، ویکتار کوپاچ، اودیسِئِس تُسونیدیس، رولاند هوفت، ماسا پانوویچ، استفانو گرتارولا، بوترینت مورینا، مالین مالینف و سو دونگ چو شرکت کنندگانی بودند که توانستند به این مرحله راه پیدا کنند.

به گفته دبیر هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در بخش آهن۶۳ هنرمند ایرانی و ۳۵ هنرمند خارجی ثبت نام کردند که در نهایت مرتضی باقری مصلح آبادی، پیمان بخشی، امیر وفایی، فرزین هدایت زاده، آنتونینا فَدخولِنا، نَدیم هادی احمِتوویچ، بوگدان آدریان لِفتر، تیری فریرا و پل گیولن افرادی بودند که برای شرکت در این دوره از این رویداد هنری انتخاب شدند.

گفتنی است دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ریاست هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شهر تهران را به عهده دارد و نعمت اللهی، کامبیز صبری، محمدرضا خلجی، مجید حقیقی و بهداد لاهوتی اعضای شورای انتخاب آثار هستند که کارها رسیده را بررسی کردند.

این سمپوزیوم مجسمه سازی بصورت رقابتی و همانند دوره‌های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط به‌روز و شکوفایی آفرینش­‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه‌سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار، از یکم تا بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۴ برگزار می‌شود. در طول سمپوزیوم شرایطی فراهم می گردد که شهروندان علاقمند و گروه‌های دانشجویی بتوانند به آسانی با هنرمندان آشنایی یافته و بطور مستقیم از مراحل اجرای آثار بازدید نمایند.

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم: پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی شرقی، موزه مجسمه تهران
تلفن و فاکس: ۲۲۹۶۹۷۴۲ ( داخلی ۱۱۱_ ۱۱۲_ ۱۱۴ )

semposiom-tehran

 

نویسنده