جف کونز به لیست هنرمندان حامی هیلاری کلینتون پیوست

سایت تندیس ترجمه فاطمه کمالی
به تازگی لیستی از هنرمندان مطرح جهان که به حمایت از هیلاری کلینتون در انتخابات آتی امریکا برخاستند تهیه شده و جف کونز ملقب به گرانترین هنرمند دنیا اخیرا به این لیست پیوسته است.

در مصاحبه ای که جف کونز با مجله ی آلمانی “مونوپول” داشت اذعان کرد دموکرات ها همیشه از هنر های تجسمی حمایت بیشتری به عمل آورده اند تا جمهوری خواه ها و البته خود شخص ترامپ که مشخصا در نقطه ی مقابل هنر و فرهنگ قرار میگیرد.
جف کونز از بیست سال پیش که هیلاری کلینتون را در کاخ سفید ملاقات کرد همیشه حامی وی بوده است و از آن پس با یکدیگر بسیار تعامل داشته اند و در نهایت در سال ۲۰۱۲ جف کونز مدال هنر امریکا را از دست هیلاری کلینتون دریافت کرد.
بنا بر گفته ی جف کونز سینمای هالیوود و برنامه های سرگرمی تلویزیون برای شمار زیادی از امریکایی ها اصلی ترین نماینده ی فرهنگی است و هنر های تجسمی غالباً در امریکا نادیده گرفته میشود.

جف کونز
اما هیلاری کلینتون همواره حامی هنر بوده و در جریانات متاخر ترین تحولات و پیشرفت های هنری جهان قرار داشته است.
جف کونز در  ادامه گفت و گویش با “مونوپل” گفت انتخابات اخیر امریکا نشانگر وضعیت غم انگیز و فاجعه بار کنونی ایالات متحده است و با انتخاب ترامپ همه چیز از اینی که هست فاجعه تر میشود من سالها از هیلاری حمایت کرده ام و به عنوان هنرمند وظیفه ی خودم میدانم این حمایت را علنی کنم عقلانی نیست که هنرمندان تجسمی بخواهند هالیوود نماینده ی هنر امریکا بشود .
و من مشخصاً اعلام میدارم حتی اگر رقابت بین هیلاری و ترامپ نبود من هرکس دیگری را به ترامپ ترجیح میدادم چرا که قویاً اعتقاد دارم ترامپ به هیچ وجه شخص مناسبی برای ریاست جمهوری امریکا نیست.جف کونز

در سال ۲۰۱۳ کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه ی امریکا در بیانیه ای اعلام داشت : “هنر همچنین یک ابزار دیپلماسی نیز هست و فرای دولت و سیستم عمل میکند در ورای اتاق های کنفرانس و کاخ های ریاست جمهوری باب گفتمان بین ملت هارا باز میکند هنر زبانی مشترک برای به اشتراک گذاشتن احساسات و انسانیت بین ملت هاست.”
جف کونز یکی از هنرمندانی بود که در آن سخنرانی، کلینتون به وی مدال هنر امریکا را به خاطر هنری جهان شمول و بین المللی و ناشر هنر روز امریکا بودن اعطا کرد .
در سپتامبر امسال جف کونز یکی از آثار خود را در حراجی سپتامبر به نفع کمپین انتخاباتی کلینتون به حراج گذاشت و حراجی که لری گاگوسیان مشهور میزبان آن بود.

جف کونز

نویسنده