نمايش آثار مريم سالور در پاريس

به گزارش تنديس به نقل از هنرآنلاين، مریم سالور هنرمند مجسمه‎ساز درباره حضور اخیرش در پاریس گفت: “یکصدمین سالگرد تاسیس سالن پاییزه پاریس امسال از 15 تا 19 اکتبر برگزار شد و در آن آثاری از هنرمندان کشورهای مختلف به نمایش درآمد.”tandis-iran-90
وی افزود: “موضوع این نمایشگاه آزاد بود و ابتدا با فرستادن دعوتنامه از هنرمندان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شد و پس از ارسال آثار هیات داوران نمایشگاه، بخشی از آثار برای حضور در نمایشگاه انتخاب کرد.”
سالور ادامه داد: “در این نمایشگاه دو عکس از مجموعه مترسک‎های من روی دیوار رفت. مجموعه مترسک‎ها، را من در سال 2011 ساختم و سپس سال 2012 در یک پروژه عکاسی آنها را به کویر و کنار دریاچه نمک برده و از آنها عکاسی کردم. پس از آن با استفاده از تکنیک فتومونتاژ جزییات دیگری به آنها افزودم که حاصل آن یک مجموعه عکس با موضوع این مترسک‎ها شدکه اردیبهشت امسال در گالری دستان به نمایش درآمد.”
این هنرمند درباره اثر دیگرش که در سالن پاییزه به نمایش گذاشته شد اظهار کرد: “مجسمه سیمرغ کار دیگری بود که از من در این نمایشگاه حضور داشت. این مجسمه با فلز و نور ساخته شده است و ابعاد آن 50 در 57 در 75 است.”
مریم سالور سفالگر، مجسمه‌ساز و نقاش متولد 1333در تهران است. او بعد از گذر از دوران نوجوانی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه در مدارس شمیران در سال 1353 به لندن رفت و در رشته کامپیوتر در مدرسه عالی آکسفورد شروع به تحصیل نمود. سپس تحصیلات خود را در پاریس در مدرسه عالی انفورماتیک تکمیل کردپس از آن به فراگيري تكنيك‌هاي سفال و سراميك در مدرسه سرامیک و مجسمه‌سازي “ساوینی” در پاریس پرداخت.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده