گالری کاما با نمایش ۵۱ اثر از هنرمندان معاصر ایران در لندن

گالری کاما با نمایش ۵۱ اثر از هنرمندان معاصر ایران در لندن
نمایشگاه sensation در گالری کاما لندن با نمایش ۵۱ اثر از هنرمندان معاصر ایران ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ افتتاح می‌شود.

گالری کاما

مجموعه فرهنگی هنری کاما پس از ثبت و فعالیت در چندین کشور در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ در جشنی در هتل کافه رویال لندن افتتاح گردید و به زودی گالری کاما در محله سنت جیمز لندن که یکی از مطرح‌ترین خیابان‌های لندن و در جوار حراجی‌ها و گالری‌های معتبر هنری است، گشایش میابد.
این نمایشگاه با موضوع sensation به معنای احساسات و با آثاری از هنرمندان معاصر ایران عبارتند از:
بابک روشنی نژاد، الهام یزدانیان ، سعید احمد زاده، علی ندایی، فریدون امیدی، فلورا فیض بخش، مجتبی تاجیک، محسن جمالی نیک، مصطفی نوربخش، طاهره صمدی طاری، بیتا وکیلی، اوژن شیر اوژن، نجوا عرفانی، محمد طباطبایی، نیلوفر قادری نژاد ، عادل یونسی، شقایق شجاعیان، هومن درخشنده، کیانوش فرید ، افشین پیر هاشمی ، فاطمه دیواندری کار خود را آغاز می‌کند. اکثر آثار در قطع بزرگ بین ۲۰۰  تا ۳۰۰ سانتی متر هستند. همچنین که این آثار گستره وسیعی از سبک و شیوه‌های متفاوت را از نقاشی هایپر رئال تا خطاطی را پوشش می‌دهند، آثار با هدف تحریک بیننده انتخاب شده‌اند.
گالری کاما به عنوان بزرگترین گالری و جایگاه تخصصی معرفی هنر ایران در اروپا می‌باشد و به همین علت امکان معرفی آثار قطع بزرگ هنرمندان ایرانی به راحتی وجود دارد. این افتتاحیه در ۵ آپریل ۲۰۱۸ از ساعت ۱۸ تا۲۲ در مراسمی افتتاح می‌شود‌.
هدف کاما گالری تبدیل شدن به نیروی پیشرو در رشد و گسترش صنعت هنر در ایران و خاورمیانه است و تنها گالری در لندن می‌باشد که فقط هنز ایران را به نمایش می‌گذارد. کاما گالری ارائه دهنده تمامی سبک‌های هنر مدرن و معاصر ایران در نمایشگاه‌های بین المللی، آنلاین و هم اکنون در گالری لندن می‌باشد که هنرمندان معاصر را در معرض دید و شناخت جهانی قرار می‌دهد.

هنر ایرانی بازار خود را میسازد
شایان توجه است آثار هنرمندان ایرانی در ساتبی ۲۰۱۷ ، ۶۰% از فروش ۲٫۷ میلیون دلاری این آکشن خاورمیانه را به خود اختصاص داد. در بهار ۲۰۱۷ آثار هنرمندان ایرانی در حراج‌های بونامز، کریستی و ساتبی مجموعا ۱۱،۹۱۲،۱۵۰ دلار فروش داشته است.
مونا خوش اقبال موسس کاما گالری در ایران مستقر است و نمایشگاه‌های زیادی را در گالری کاما شعبه تهران گردآوری کرده است. خانم خوش اقبال با ارتباطات گسترده‌ای که در بازار هنر ایران دارد نقش مهمی در هدف کاما گالری برای ارتقا مرزهای فرهنگی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های خاص هنری و ارائه بهترین‌ها از دنیای هنر معاصر ایران، بازی می‌کند.

 

نویسنده