افتتاح گالری دیلمان | گالری‌داری در ایران و رولز رویس سواری در جاده‌ خاکی

گالریداری در ایران و رولز رویس سواری در جاده خاکی
بازگشایی گالری دیلمان با آثاری از سیمین اکرامی مجسمه‌ساز پیشکسوت و همسر بهرام دبیری

علی مقدم مدیر گالری دیلمان

به گزارش گروه هنربانی آوام: شانزدهم آذرماه سال ۱۳۹۷ یک گالری به گالری‌های رو به افزایش پایتخت اضافه خواهد شد. گالری دیلمان به مدیریت علی مقدم اینک اولین نمایش عمومی خود را با آثاری از سیمین اکرامی مجسمه‌ساز پیشکسوت آغاز می‌کند. اکرامی از زمره هنرمندان با سابقه‌ایست که علیرغم فعالیت‌های بین‌المللی برخلاف همسرشان بهرام دبیری در ایران کمتر شناخته شده‌اند و گالری دیلمان سعی دارد این رویه را در معرفی این گروه از هنرمندان در پیش بگیرد.  در این نمایشگاه ما در صدد هستیم تا معرفی خوبی از ایشان داشته باشیم، که به همراه نمایش آثار و چاپ کتابی درباره ایشان است.

مقدم حیدری با بیان اینکه بیشتر هنرمندانی که در این گالری در نوبت نمایشگاه قرار گرفته‌اند، هنرمندان جوان و حتی نمایشگاه اولی هستند، افزود: در گالری دیلمان دو رویکرد اصلی را دنبال می‌کنیم، اولی حمایت و کار با هنرمندان جوان است و دومی نمایش آثار و معرفی هنرمندان پیشکسوتی که زیر حجاب معاصریت مانده‌اند. مانند هنرمندان ایرانی که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کنند و هرچند در سطح بین‌المللی مطرح هستند اما در ایران کمتر شناخته شده‌اند.

او با اشاره به نمایش افتتاحیه گالری که به آثار سیمین اکرامی اختصاص دارد گفت: خانم اکرامی از این دسته دوم است. ایشان برخلاف همسرشان بهرام دبیری، در ایران کمتر شناخته شده‌اند و در این نمایشگاه ما درصدد هستیم تا معرفی خوبی از ایشان، به همراه نمایش آثار و چاپ کتابی درباره ایشان داشته باشیم. رویکرد ما در این حوزه کمتر اقتصادی است و بیشتر به فکر معرفی هنرمندان هستیم.

مقدم حیدری افزود: ما برای کار در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی‌ داریم و در حوزه هنرمندانی که با آنان قرارداد کاری داریم، کلیه آثار آنها را از پیش خریده و با تبلیغات و حضور در آرت‌فرها و سایر رویدادهای فروش، روی معرفی آنان کار می‌کنیم. قصد ما این است که در خارج از ایران نمایش داشته باشیم و همچنین در آینده شعبه‌هایی را در نیویورک، پاریس یا امارات دایر کنیم.

او درباره نحوه انتخاب آثار برای نمایش در این گالری گفت: هنرمندان گالری ما اغلب جوانانی هستند که برخی از آن‌ها شناخته شده و برخی نیز نمایشگاه اولی هستند. البته برای من استاندارد کارها مهم است، اما به هر حال نمی‌توان گفت که سلیقه هم بی‌تاثیر است. به عقیده من ما دارای جامعه‌ای هستیم که تناقض فرهنگی دارد و این تناقض فرهنگی شکل‌های متنوعی را برای‌مان به وجود آورده که خود باعث ایجاد یک معنای جدید شده است. این تناقض‌ها دو پارادایم متفاوت را در کنار هم قرار می‌دهد و انگیزه‌ای را برای خلق چیزهای عجیب به خصوص در هنر به وجود می‌آورد و این واکنش هنرمند را نسبت به مسائل اطرافش نشان می‌دهد. ما در گالری آثار مدرن را ارائه خواهیم کرد و همچنین حوزه مدیاهای ما نقاشی و مجسمه است و فعلا در حوزه‌هایی مانند عکاسی ورود نمی‌کنیم زیرا در آن تخصص کافی نداریم و این کار نیازمند یک تیم متخصص است.

گفتنی است گالری دیلمان ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۷ با نمایشگاهی از آثار سیمین اکرامی و مراسم رونمایی از کتاب به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره ۵۰ افتتاح می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

نویسنده