«مترسک های خیابان چهل و چندم»

تندیس: گالری ساربان از روز جمعه ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۴به مدت ده روز میزبان نمایشگاهی از نقاشی های بهنام ولدوند همراه با رونمایی از کتاب مجموعه شعرهای کوتاه بی صورت و رگ از آذر اسدی کرم است.

به گزارش گالری ساربان این نمایشگاه شامل ۲۱ اثر نقاشی است که از سال ۹۲ تا ۹۴ با تکنیک ترکیب مواد در ابعاد مختلف روی بوم خلق شده اند جمعه ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می شود.
بهنام ولدوند متولد ۱۳۵۶ فارغ التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی کرمانشاه،لیسانس نقاشی از دانشکده هنر و معماری یزد است.
وی تا بحال به برگزاری بیش از چهل نمایشگاه گروهی ،هفت نمایشگاه انفرادی در گالری های:برگ،سیحون،آتشزاد، دریابیگی،سیلک پرداخته است .همچنین شرکت در اکسپوی ترکیه ۱۳۹۲،هشتمین بینال نقاشی جهان اسلام ۱۳۹۰،اکسپوی تهران۱۳۹۰، دبیر و داور چندین جشنواره ملی و برگزیده بیش از ده جشنواره کشوری از دیگر فعالیت های هنری این هنرمند محسوب می شود.
بهنام ولدوند درباره سوژه نقاشی های خود گفت:
در نقاشی هایم انسان اهمیت زیادی دارد.ولی چیزیکه نشان داده می شود زیبایی اندام (فیگور) نیست بلکه خود انسان است به معنای مجموعه ای از کالبدها ی هستی،موجودی که احساس و عاطفه و تفکر دارد و مسیری که باید به عنوان زندگی طی کند.انسان در زندگی تجربیات متفاوتی را بدست می آورد ،اتفاق های زیادی برایش بوجود می آید . مرگ دوستانش را می بیند،تولد عزیزانش را میبیند.مساله زیستن انسان من را درگیر کرد و منجر به خلق آثاری شد که پروسه ای به نام تبدیل شدن مفهوم عشق به نفرت،نفرت به عشق،شادی به غم ،غم به شادی و مانند این ها در آن به نمایش درآمده.چطور می شود انسان عاشق باشد ،نفرت هم داشته باشد؟چطور می شود انسان زنده باشد و در هر لحظه در حال مردن هم باشد؟ جمع ضدین و تناقض ها در وجود یک انسان است و ثباتی وجود نداشته باشد و این انسان ها چطور به مرور زمان تغییر می کنند.همه مفاهیمی که گفتم برای من عجیب است.
او در ادامه افزود در نقاشی های من بافت اهمیت زیادی دارد که نشان دهنده چگونگی حالت یک شی است و طبیعتا ما مجبوریم برای انتقال مفاهیم توسط تصویر از عناصری که در اختیار داریم استفاده کنیم.این عناصر شامل رنگ،طراحی و بافت است .مهمترین عنصری که می تواند نشان دهنده فرسودگی باشد بافت است برای همین من از بافت استفاده زیادی کردم ضمن اینکه می تواند به شکل زیرپوستی شکل را نشان دهد.
نمایشگاه نقاشی های بهنام ولدوند با عنوان مترسک های خیابان چهل و چندم ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح و تا ۲۷ مهرماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهماندوست)،شماره۸ مراجعه و یا باشماره ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.
www.sareban.gallery

Valadvand-sareban

نویسنده