در آرزوی باغ مجسمه در تهران

تندیس , بهار ارسونی : هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران عصر روز جمعه به کار خود پایان داد . در این دوره که اختصاص به متریال سنگ و آهن داده شده بود ,ر بخش اصلی ۲۳ هنرمند و در بخش دانشجویی ۱۰ هنرمند شرکت کردند. در بخش اصلی ۱۴ هنرمند خارجی و ۹ هنرمند ایرانی حضور پیداکردند و بر این اساس در بخش سنگ ۹ هنرمند خارجی و ۵ هنرمند ایرانی و در بخش آهن ۵ هنرمند خارجی و ۴ هنرمند ایرانی حضور یافتند.

در بخش سنگ، مجسمه شهریار رضایی شایسته تقدیر شد. همچنین سودونگ چو هنرمند کره ای و مینگ شنگ وو هنرمند تایوانی به طور مشترک مقام اول و مهدی سیفی و استفانو گراتاورلا از ایتالیا به طور مشترک مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش فلز آثار آنتونینا وزخولنا از روسیه و تیری ویرا از پرتغال به طور مشترک شایسته تقدیر شدند. پل گیولن از پرو و امیر وفایی نیز به ترتیب جوایز اول و دوم سمپوزیوم را به خود اختصاص دادند. در  بخش انتخاب اثر توسط بازدیدکنندگان نیز مجسمه فرزین هدایت زاده در بخش آهن توسط مردم انتخاب شد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در مراسم پایانی جشنواره گفت : “امیدوارم سازمان زیباسازی به دنبال برگزاری سمپوزیوم فضایی را به عنوان باغ مجسمه در نظر بگیرد تا مجسمه ها به خوبی به نمایش گذاشته شوند” . آرزویی که ما هم منتظر عملی شدن آن خواهیم بود.

[divider style=”dotted” top=”20″ bottom=”10″]

عکسهای اختصاصی تندیس :بهارارسونی

[divider style=”dotted” top=”10″ bottom=”10″]

نویسنده