جلاالدین مشمولی | گالری هپتا

آخرین مجموعه نقاشی های جلال الدین مشمولی با عنوان ” پسران سیاهرود “ در ” گالری هپتا ” به نمایش در می آید.

این نمایشگاه در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در گالری هپتا واقع در تهران. خیابان ایرانشهر. جنب خانه هنرمندان . بن بست نیکو شهر . طبقه اول . پلاک ۳  افتتاح خواهد شد و تا ۹ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این مجموعه بازی گوشی ها و شیطنت های چهار کودک دهه پنجاه است که در تابستان به هنگام تعطیلی مدارس تمام روز را در رودخانه سیاهرود شهر قائمشهر به شنا می گذارندند. این چهار کودک نماد بیشمار کودک و نوجوان است که در آن سالها با این رودخانه زندگی کرده اند و خاطره ساخته اند.

نقاش می گوید: مثل گذشته به رودخانه سیاهرود می روم و ساعت های زیادی در حاشیه آن قدم می زنم ولی این بار خبری از کودکان و نوجوانان نسل امروز نیست که در آن شنا کنند و علت کاملا واضح است چرا که رودخانه به علت آلودگی بیش از حد قابل استفاده نیست.

همین مسئله باعث شد تا به گذشته برگردم و هر آنچه آن رودخانه داشت را به یاد بیاورم. فاصله زیادی بین آن رودخانه و رودخانه ایی که امروز می بینم دارد و قابل توضیح نیست و حیف که تنها با واژه ” یادش بخیر ” از همه چیز به همین سادگی سخت می گذریم.

نقاش در این مجموعه به مثابه یک عکاس عمل می کند و انگاری لحظه به لحظه از کودکی اش را عکاسی کرده و پس از سالها با ورق زدن آلبوم خاطراتش، گذشته اش را زنده می کند. به قول خودش”سال فقط یک فصل داشت و برای ما همه سال تابستان بود”.

photo_2016-05-14_17-28-20

نویسنده