نقاشي‌هاي عسل فلاح در گالري ماه

نمايشگاه انفرادي نقاشي‌هاي عسل فلاح در گالري ماه گشايش مي‌يابد.
به گزارش تنديس، نمايشگاه آثار اين هنرمند با عنوان «تقدير» در تاريخ 21 آذر ماه در گالري ماه گشايش مي‌يابد و تا تاريخ 9 دي نيز ادامه خواهد داشت.
نقاشی های عسل فلاح در اولین نگاه به واسطه ی ویژگی شگرف، تکنیک روان و در عین حال ماهرانه و تا حدی غیر معمول خود، بسیار شگفت انگیزند. تکنیک وی قدرت یافته از میزان تأثیر و کمکی است که او از تکنیک های نقاشی اصیل و سنتی ایرانی (مینیاتور) گرفته است.
Jenny Hewett در مورد آثار اين هنرمند نوشته است: “اما عسل فلاح به نوعی با وجود ابعاد بزرگ آثارش، همچنان به این تکنیک وفادار است و نقاشی هایی پر از جزییات خلق می کند.
همانند بسیاری از آثار زنان هنرمند ایرانی، در نقاشی های او نیز، زن به عنوان شخصیت اصلی مطرح می‌شود. با نمایش مکرر چهره‌ی یکسان یک زن در اغلب نقاشی های عسل فلاح، به روشنی می توان دریافت که او در واقع در آثار خویش، نما و نمایشی از دنیای درون خود را به تصویر می کشد. زن در هیئت و نمایی واقعی، اما در میان رویاهایی که گویی لباس واقعیت بر تن دارند تعریف می شود
او همواره در تعادل و گذار میان دو موقعیت متفاوت است. دنیایی سرشار از واقعیت های تلخ، آن جا که زیر بار اجتماع، خمیده و فشرده شده است و از سویی دیگر، دنیایی رویاگونه که در اولین نگاه همچون بهشتی ماورایی جلوه گر می شود.
آسمان و افق دوردست، با بندهایی از جنس تردید، پر شده اند و گاهی حیوانات و درختانی که او را احاطه کرده اند، خود باعث گرفتاری و به بند کشیده شدن او شده اند و حتی گاهی طناب ها تمام بدن او را در بر می گیرند.
هر چند در نگاه اول، لطافت و آرامش نهفته در تمام جزییات، و ظرافت و نکته سنجی که در نقاشی های او موج می زند، بیننده را دعوت می کند تا خود را در رویاهای او غرق نموده و با او همزادپنداری کند، اما هنگامی که در پس این جزییات زیبا، اندوه تصویر شده در چهره ی زن نقاشی هایش را به بیننده می نمایاند، آرام آرام خواب و رویا را به واقعیت پیوند می زند و از حقایقی سنگین و اندوهناک، پرده بر می دارد.”
علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند روزهاي شنبه و سه‌شنبه و پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 الي 19 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 الي 19 به آدرس خيابان آفريقا، بلوار گلستان، شماره 26 مراجعه فرمايند.
لازم به ذكر است گالري در روزهاي 22 اذر و 2 دي تعطيل مي‌باشد.

منبع: گالري ماه

نویسنده