موزه جاسوسی نیویورک، جهان پنهان جاسوسی را به نمایش می‌گذارد

موزه جاسوسی چند رسانه‌ای و تعاملی در نیویورک افتتاح می‌شود
با طراحی‌های استودیو “دیوید آجایا” معمار بریتانیایی آفریقایی تبار

سایت تندیس به نقل از هنرآنلاین: طراحی‌های استودیو “دیوید آجایا” معمار بریتانیایی آفریقایی تبار برای موزه جاسوسی نیویورک رونمایی شد.

موزه جاسوسی نیویورک

موزه جاسوسی که در قالب محیط‌های چند رسانه ای تعاملی طراحی شده، داستان‌هایی از جهان پنهان جاسوسی را برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهد گذاشت.

این موزه در یک ساختمان به مساحت ۶۰هزار فوت، مجموعه ای از غرفه‌ها را در برمی گیرد که هر کدام از این فضاهای نمایشگاهی متشکل از هفت تم اختصاصی جاسوسی است.موزه جاسوسی نیویورک

در طراحی آجایا سازمان‌های جاسوسی معروف، با درب‌های شیشه ای دودی و دیوارهای پوشیده شده با صفحه‌های نمایشگر بزرگ از طریق ویدئوهای تعاملی اطلاعات مربوط به موزه را به نمایش می‌گذارند. حسگرهای هوشمند به کار رفته در این موزه از طریق استراتژی‌های مختلف نورپردازی، بیننده را با فضایی رمزآمیز روبه رو می‌کند.موزه جاسوسی نیویورک

لوسی تیللی، مدیر تیم طراحی مجموعه معتقد است؛ در این ایده پردازی نوآورانه تلفیقی از موزه‌های سنتی و طراحی مبتنی بر فن آوری های تعاملی پیشرفته شکل گرفته است تا امکان تجربه‌ای جدید از جهان فیزیکی و دیجیتالی را در اختیار بازدید کنندگان بگذارد.

موزه جاسوسی قرار است در ماه دسامبر ۲۰۱۷ افتتاح شود و رزرو بلیط بازدید این موزه از طریق وبسایت SPYSCAPE امکان پذیر خواهد بود.

موزه جاسوسی نیویورک

دیگر اخبار معماری را اینجا دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
موزه گوگنهایم بیلبائو

موزه گوگنهایم بیلبائو در بیست سالگی خود چهره‌ شهر را تغییر داد

موزه گوگنهایم بیلبائو در بیست سالگی خود چهره‌ شهر را تغییر داد چرا تاثیر این بنای مشهور در شهر  بیلبائو غیر قابل تکرار است؟ سایت تندیس ترجمه‌ روژان سرهنگی موزه گوگنهایم بیلبائو پس از گذشت ۲۰ سال، چگونه یک موزه، یک شهر را تغییر داد و چرا تاثیر آن بر بیلبائو غیر قابل تکرار است؟ در بیست سالگی موزه گوگنهایم به بررسی این مجموعه که بارها از آن تقلید شده ولی هیچ وقت جایگزینی نبوده می‌پردازیم. این موزه که توسط […]

0 comments

نویسنده