موزه لوور ابوظبی مملو از آثار تاریخی مسروقه

موزه لوور ابوظبی مملو از آثار تاریخی مسروقه
کمپین تحریم امارات: آثار موزه لوور ابوظبی دزدی است | هفته آینده حقایق را فاش می کنیم

موزه لوور ابوظبی

کمپین بین المللی تحریم امارات متحده عربی اعلام کرد که موزه لوور ابوظبی مملوء از آثار تاریخی مسروقه ازعراق، سوریه و مصر است.

به گزارش روزدوشنبه شبکه خبری الجزیره، این کمپین با اشاره به این که افتتاح موزه ابوظبی گامی بی ارزش برای موجه کردن چهره امارات و نظام استبدادی آن است، عنوان کرد: بخشی از آثار مسروقه در موزه ابوظبی از طریق باندهای قاچاق آثار تاریخی مرتبط با برخی از گروه های تروریستی خریداری شده است.
همچنین آثار تاریخی مسروقه از مصر با آگاهی برخی افراد با نفوذ در مصر و ابوظبی قاچاق شده است.

این کمپین تاکید کرد: قصد دارد در نیمه هفته آینده کمپینی بر ضد موزه لوور ابوظبی تشکیل دهد تا به واسطه آن حقیقت سرقت اغلب آثار تاریخی موزه را فاش و اقدامات ناقض حقوق بشری دست اندرکاران در تاسیس این موزه را منتشر کند. موزه ای که بارها افتتاح آن به دلایل مالی به تعویق افتاده بود.
‘هنری گرین’ سخنگوی کمپین بین المللی تحریم امارات با تاکید بر این که کمپین این طرح را از سوی کشوری بدون تاریخ که هیچ اهمیتی به حقوق بشر نمی دهد، رد می کند در ادامه گفت: ساخت موزه بدست کارگرانی صورت گرفت که حقوق آن ها نقض و آماج تحقیر و اهانت قرار گرفته اند و بسیاری از آن ها به دلیل نبود مراقبت های بهداشتی و کار طولانی مدت در گرمای شدید جان خود را از دست داده اند.

این کمپین با انتشار گزیده هایی مهم از گزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر که در آن به چگونگی تحقیر کارگران در طی ساخت موزه، محدود کردن آزادی های آنها، عدم پرداخت هزینه هایشان و نداشتن اجازه سفر به آنها پرداخته؛ با انتشار بیانیه ای از گردشگران خواست تا این موزه را تحریم کنند.

همچنین حدود دو سال پیش بود که اعتراضات حقوق بشری در رابطه با کار سخت و نا عادلانه کارگران در این جزیره بهتعطیلی موزه گوگنهایم نیویورک منجر شد و اعتراضات شدیدی نیز توسط گروه‌های هوادار محیط زیست در منطقه نسبت به تغییرات احتمالی در اکوسیستم دریا انجام شد. اما اینک پس از گذشت دو سال از آغاز این پروژه درهای موزه لوور آن به روی مخاطبین علاقه‌مند گشوده خواهد شد.

موزه لوور ابوظبی چهارشنبه گذشته (۱۷ آبان) به دست امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در امارات متحده عربی افتتاح شد.

منبع: ایرنا

در همین ارتباط اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی پروژه متهورانه و جنجال برانگیز

موزه لوور ابوظبی | شگفتی‌های هنری در سواحل خلیج فارس ابوظبی می رود که به مهم‌ترین مقصد دوست داران هنر در خاورمیانه تبدیل شود سایت تندیس: همزمان با آغاز نهمین دوره آرت ابوظبی در شهر ابوظبی امارات، از پروژه متهورانه و جنجال برانگیز دیگری نیز رونمایی می‌شود؛ موزه لوور ابوظبی. امارت ابوظبی از مهم‌ترین دولتشهرهای کشور امارات متحده عربی، از حدود ده سال پیش با سرعتی سرسام آور در تلاش است تا خود را به یکی از جذابترین مقاصد گردشگری […]

0 comments

 

نویسنده