شیرین علی آبادی هنرمند مطرح و همسر فرهاد مشیری دارفانی را وداع گفت

شیرین علی آبادی هنرمند صاحب نام درگذشت
در گذشت شیرین علی آبادی
عکس از آرشیو فریدون آو

شیرین علی آبادی هنرمند مطرح و همسر فرهاد مشیری نقاش مشهور ایرانی پس از سال‌ها مبارزه با سرطان در سن ۴۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

شیرین علی آبادی، متولد ۱۹۷۳ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشگاه پاریس در رشته تاریخ هنر بود و مجموعه ‌های هیبرید و دختران ایران این هنرمند از اعتباری جهانی برخوردار است. عکس های او در کلکسیون دوچه بانک، کلکسیون فرجام و موزه هنر معاصر بریستول نگهداری می‌شود. همچنین نمایشگاه‌های انفرادی متعددی  را در تهران، نیویورک، لندن، پاریس، موناکو، ریو د ژانرو، دوبی و چندیدن شهر دیگر برگزار کرد.

او هنرمندی است که در بازارها و فضاهای بیرون از ایران جایگاهی قابل اعتنا داشت. توجه وی به عکاسی مستند از زاویه بازنگری جهان در حال تحول ایرانی نقطه زیبایی شناسی قابل توجهی برای منتقدان و علاقه مندان به هنر در حال زایش ایرانی بود. علی آبادی در سال ۲۰۱۰ در گالری خط الثالث دبی تصاویر عکاسانه ای از جوانان ایرانی به نمایش گذارد، این تصاویر با فلاش مستقیم و بدون هیچ گونه اعمال مناسبات فنی عکاسانه در ابعاد ۱۰۰*۷۰ سانتی متر چاپ و ارائه شده بود.شیرین علی آبادی

عزیمت از نقطه نظر عکاسانی چون وینوگراند و فرید لندر که در دهه ۶۰ به جوامع حاشیه ای و در حال تحول توجه نموده اند نقطه درخشان این نمایش علی آبادی بود. بعدها همین مسیر به سمت استیج پرتره های مجموعه هیبریدها ختم شد. علی آبادی به خوبی مسیر تحول فتوآرت را طی کرد و قبل از همه لحنی پاپ گونه از شخصیت های در حال پدیدار شدن جوانان ارائه داد. این مجموعه با استقبال خریداران و حراجی ها مواجه شد و نام وی را به عنوان هنرمندی جهانی مطرح نمود.

حراج کریستیز دوبی 2017

شیرین علی آبادی و همسرش فرهاد مشیری سالهاست که در لواسان تهران زندگی و کار میکنند.

نویسنده